«میهن صنعت» گزارش می دهد:

شاهکار سوئدی، بررسی ولوو XC90

در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از خودروهایی که در هنگام آزاد بودن واردات به گزینه بسیار مناسبی برای قشر مرفه خریداران بدل شده بود، آشنا کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رقبای این SUV لوکس خانوادگی، خودروهایی مثل آئودی Q7، پورشه کاین، رنجروور اسپورت و ب ام و X5 هستند.

طراحی به سبک اسکاندیناوی

ولوو در این خودرو از طراحی مینیمالیستی زیرکانه ای بهره برده  که منجر شده در عین ساده بودن بسیار جذاب و گیرا باشد.

طراحی فضای داخلی این خودرو نیز بیانگر کیفیت ساخت بسیار بالای این شاهکار سوئدی است.

در طراحی داخلی این خودرو از چرم بسیار با کیفیت ناپا استفاده شده که کاربران می توانند رنگ دلخواه خود را از بین طیف گسترده رنگ های موجود انتخاب کنند.

ولوو XC90 یک خودروهفت نفره است که دو صندلی آن در قسمت صندوق این خودرو قرار می گیرد و این محصول را به  یک خودرو ایده آل برای خانواده های پرجمعیت بدل می کند.

قابلیت های این شاسی بلند سوئدی تنها به این جا ختم نمی شود، امکاناتی نظیر سیستم تهویه سه گانه، گرمکن صندلی ها و فرمان، سیستم صوتی 1400 واتی باوراندویلکینز با 19 بلندگو و سیستم های ایمنی بخشی از ویژگی های چشمگیر ولوو XC90 است.

نکته قابل توجه این است که تمام امکانات رفاهی مذکور از طریق نمایشگر سیستم اینفوتیمنت کنترل می شود.

کوچک ولی پرتوان

برای پیشرانه این خودرو سه انتخاب در دسترس است.این سه گزینه عبارتند از یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری دیزلی با قدرت 235 اسب بخار که با کد D5 شناخته می شود، یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ و سوپر شارژ بنزینی با قدرت 316 اسب بخار که T6 نام می گیرد و در نهایت یک پیشرانه هیبریدی که از ترکیب پیشرانه T6 با یک موتور الکتریکی ساخته شده و قدرت 395 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می دهد.

از بین این سه پیشرانه فقط پیشرانه دو لیتری بنزینی که هر دو سیستم سوپر شارژر و توربو شارژر در آن استفاده شده به کشور ما عرضه شده است.همچنین این پیشرانه شتاب صفر تا صد 6.9 ثانیه ای را برای این غول سوئدی به وجود می آورد که این اعداد و ارقام بیشتر شبیه به نتایج به دست آمده از تست یک خودرو سدان سبک است تا یک SUV خانوادگی.

این در حالیست که نیروی آن از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ و به صورت تمام وقت منتقل می شود.

به علاوه، این خودرو جهت خرید در سه تیپ قابل سفارش است که عبارتند از: مامنتیوم (Momentum)، آردیزاین (R-Design) و اینسکریپشن(inscription) .

 

مدل momentum، نسخه پایه است که در آن همه امکانات ایمنی، آپشن های خودرو و اتوپارک در دسترس قرار دارد.

در مدل R-Design شاهد ظاهر اسپرت تر، رینگ های 21 اینچی آلیاژی و کیت بدنه ی خشن تری هستیم.

همچنین این نسخه شامل تودوزی اسپرت تری است که با ظاهر خودرو همخوانی بیشتری دارد.

نسخه inscription عنوان لوکس ترین مدل این شاسی بلند سوئدی را یدک می کشد و مجهز به امکاناتی نظیر صندلی های چرم با طرح مخمل خاص و داشبورد مزین به چرم و چوب است.

سیستم های ایمنی XC90 منجر شده تا به راحتی 5 ستاره ایمنی را از سازمان Euro NCAP دریافت کرده و امتیاز بی نظیر 97 در ایمنی سرنشین و 100 در تکنولوژی های ایمنی را کسب کند.

قیمت پایه این خودروحدود 50000 پوند است و برای نسخه لوکس تر با پیشرانه هیبریدی به حدود 70000 پوند می رسد.  در ایران نیز برچسب های قیمت 850 میلیون تومانی برای مدل مامنتیوم، 1میلیارد و 100 میلیون تومانی برای مدل R-Design و 1 میلیارد و 200 میلیون تومانی برای مدل اینسکریپشن روی آن ها به چشم می خورد که رقم بسیار بالایی حتی برای خرید یک خودروی پرمیوم است.

طول این خودرو با اندازه ای حدود 4950 میلی متر اندکی بزرگتر از BMW X5 با ابعاد 4886 میلی متر است و با این اوصاف باید گفت که با یک خودرو عظیم الجثه رو به رو هستیم و منجر شده تا فضای کافی برای یک خانواده پر جمعیت فراهم شود.

همچنین قدرت این خودرو سبب می شود تا بتواند جسمی به حداکثر جرم 2800 کیلوگرم را یدک بکشد.

در نهایت، به معرفی تجهیزات ایمنی و آپشن های دیگر ولوو XC90 می پردازیم که عبارتند از سیستم اتو پایلوت (رانندگی خودکار) با قابلیت تغییر لاین، رادار اسکن عابر پیاده، رادار تابلو خوان، ایربگ های جانبی و پرده ای و زانویی و سرنشین ها، دوربین 360 درجه، ترمز خودکار، هداپ دیسپلی، سنسور های پارک جلو و عقب، اتوپارک، ماساژور صندلی ها و هوک برقی .

لازم به ذکر است که داتیس خودرو تنها نماینده رسمی هایکو به عنوان شریک تجاری ولوو در ایران است و با وجود ممنوعیت واردات بارها اعلام کرده که جای نگرانی برای خریداران محصولات ولوو در ایران از جهت تامین قطعات وجود ندارد و برای دریافت خدمات پس از فروش می توانند به نمایندگی های داتیس خودرو مراجعه کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=155821
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه