میهن صنعت :

شایسته ترین ها در ایرتویا

در دنیای کسب و کار نوین امروزی، سرمایه های انسانی در زمره­ی منحصربه فردترین سرمایه ها یا منابعی قرار می گیرند که ارزش افزوده­ی بسیاری برای هر سازمانی ایجاد می کنند. این شکل از سرمایه، به عنوان مزیت رقابتی، نقش بسزایی در ارتقای عملکرد و اثربخشی سازمانی ایف

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در دنیای کسب و کار نوین امروزی، سرمایه های انسانی در زمره­ی منحصربه فردترین سرمایه ها یا منابعی قرار می گیرند که ارزش افزوده­ی بسیاری برای هر سازمانی ایجاد می کنند. این شکل از سرمایه، به عنوان مزیت رقابتی، نقش بسزایی در ارتقای عملکرد و اثربخشی سازمانی ایفا می کند. امروزه، کارفرمایان و کارآفرینان موفق، ارزش این دارایی نامشهود را بیش از پول، تجهیزات، فناوری و …، درک می کنند.

واحد منابع انسانی در راستای اهداف استراتژیک خود، استقرار نظام های جذب و استخدام پویا و مدرن را از الزامات اصلی و حیاتی فعالیت های راهبردی خود قلمداد می کند. بر همگان روشن است که هزینه­های چشمگیر ناشی از انتخاب نادرست افراد سبب شده است تا متولیان منابع انسانی، بیش از پیش به اهمیت روزافزون جذب نخبگان و افراد شایسته، توجه کنند. این هزینه ها به صور مختلف مانند عملکرد ضعیف، نیاز به آموزش های مجدد، کاهش انگیزه، نرخ بالای خروج کارکنان و …، پدیدار می شوند.

اساساً شناسایی و انتخاب افراد شایسته، فرایندی مهم و محوری در قلمروی فعالیت های منابع انسانی تلقی می شود، زیرا اثربخشی سایر فرایندهای این حوزه، تا حدود زیادی به نتایج و کیفیت این فرایند بستگی دارد.

واحد منابع انسانی شرکت ایرتویا به عنوان شرکتی پیشرو، درراستای تحقق اهداف توسعه ای خود، و با علم به اینکه سازمان های موفق سازمان هایی هستند که در شناسایی، پرورش و نگهداشت نخبگان و استعدادهای درون و برون سازمانی، عملکرد مناسبی دارند، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت پیش از استخدام در قالبی نوین و منحصربه فرد در سطح سازمان های ایرانی کرده است.

کاندیداهای شرکت در دوره، پس از طی چندین مرحله مصاحبه و گزینش انتخاب شده و در طول دوره­ی آموزشی علاوه بر شرکت در بازی ها و فعالیت های گروهی، با مهارت های اصلی و مهم شغلی خود، تاریخچه تویوتا و ایرتویا، جو و فرهنگ سازمانی، هنر ارتباط با مشتریان و …، آشنا می شوند.

در انتهای دوره کانون ارزیابی متشکل از مدیر منابع انسانی و مدیر تخصصی براساس معیارهای از پیش تعیین شده و استانداردهای ایرتویا و تویوتا و با در نظر گرفتن عملکرد افراد در حین دوره، شایسته ترین و مستعدترین افراد را انتخاب و دعوت به همکاری می کنند. ضمناً به تمامی حاضرین در دوره مذکور، گواهینامه شرکت در دوره آموزشی ازسوی شرکت ایرتویا اهدا می شود.

نظر به استراتژی های توسعه ای شرکت، واحد منابع انسانی استمرار و ارتقای کیفیت دوره های آموزشی را سرلوحه کار خود قرار داده است و می کوشد در سایه حمایت های مدیران عالی و بهره گیری از توان و بضاعت تیم آموزش و اساتید درون و برون سازمانی، ضمن ایفای نقش شریک تجاری خود در سازمان، مجموعه بزرگ ایرتویا را در مسیر نیل به اهداف متعالی خود، یاری کند.  

 

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=98441
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه