میهن صنعت :

شتاب رنو – نیسان برای دستیابی به تکنولوژی برتر

اخبار منتشر شده حاکی از آن است که شرکت خودروسازی رنوی فرانسه به همراه شریک ژاپنی خود نیسان، یک استارتاپ در حوزه تکنولوژی تأسیس کرده اند تا با تمرکز روی توسعه نرم افزارها به این خودروساز فرانسوی – ژاپنی در زمینه مهندسی و تحلیل اطلاعات وسیع کمک کرده و رقیبی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، تأسیس یک استارتاپ در حوزه تکنولوژی و سرمایه گذاری روی توسعه نرم افزارهای مورد نیاز در خودروهای آینده بیانگر آن است که گروه خودروسازی رنو – نیسان قصد دارد تا در زمینه تولید خودروهای خودران به شرکتی پیشرو در بازار بدل شود. این در حالی است که شرکت خودروسازی تسلا در حال حاضر سرمایه گذاری بسیار زیادی روی تولید خودروهای خودران کرده و بروز سانحه در حین آزمایش این خودروها در آمریکا و چین جنجال های زیادی به راه انداخته است.

این پروژه که از اهمیت بسیار زیادی برای گروه خودروسازی رنو – نیسان برخوردار است توسط «اوگی ردزیچ» یکی از مدیران باتجربه این شرکت که در حال حاضر نایب رئیس آن نیز محسوب می شود هدایت خواهد شد. وی که پیش از این چند دهه در زمینه تکنولوژی و فناوری اطلاعات فعالیت می کرد، در ماه ژانویه سال جاری میلادی به گروه خودروسازی رنو – نیسان ملحق شد.

شایان ذکر است که آقای ردزیچ پیش از این در شرکت خدمات نقشه برداری «HERE» فعالیت می کرده است که در مالکیت شرکت فنلاندی نوکیا قرار داشته و پیشتر با نام «Navteq» شناخته می شد. در همین رابطه کارشناسان و فعالان صنعت خودرو معتقدند که فعالیت آقای ردزیچ در حوزه تهیه و توسعه نقشه های دقیق و ارائه خدمات مکان یابی و تجربه وی در این زمینه، کمک قابل توجهی به رنو – نیسان خواهد کرد چراکه تهیه نقشه و خدمات مکان یابی زیربنای اصلی طراحی و ساخت خودروهای خودران و سامانه های امنیتی مورد استفاده در خودروها است.

یک سخنگوی شرکت خودروسازی نیسان در همین رابطه به رسانه ها گفت: «تیم های فعال در این استارتاپ روی طراحی و توسعه هسته اصلی تکنولوژی های مورد نیاز تمرکز خواهند کرد و ماحصل تلاش های این تیم ها در زمینه تولید و عرضه خودروهای هوشمند مورد استفاده قرار خواهد گرفت.»

کارلوس گون که در حال حاضر مدیر اجرایی هردو شرکت خودروسازی رنوی فرانسه و نیسان ژاپن محسوب می شود، در کامنتی که در شبکه اجتمالی لینکدین منتشر کرد اسامی 300 نفر از افراد فعال در استارتاپ جدید رنو – نیسان را منتشر و اعلام کرد که در حال حاضر رقابت بسیار شدیدی برای استخدام و به کارگیری افراد مستعد در حوزه تکنولوژی و فناوری اطلاعات در جریان است.

آقای گون در رابطه با برنامه ریزی رنو – نیسان برای حضور جدی در حوزه تکنولوژی و فناوری اطلاعات اظهار داشت: «ما به دنبال استفاده از تخصص افراد خبره در زمینه نرم افزار، مهندسی فضای ذخیره سازی ابری، تحلیل اطلاعات و معماری سیستم ها هستیم.» مدیر اجرایی رنو – نیسان در ادامه کامنت خود در لینکدین نوشت: «انتظار من این است که طی پنج سال آینده صنعت خودروسازی جهان تغییرات قابل توجهی را تجربه کند که این میزان تغییر در 20 سال گذشته بی سابقه بوده است.» وی ادامه داد: «این تغییرات فرصت های بیشماری را ایجاد خواهد کرد و چنانچه شما نیروی کار متخصص و کارآمد در اختیار داشته باشید، خواهید توانست از این فرصت های احتمالی به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.»

شرکت خودروسازی نیسان ژاپن که بخشی از اتحاد رنو – نیسان محسوب می شود به منظور تقویت جایگاه خود در زمینه طراحی و توسعه خودروهای هوشمند، به دنبال جذب استعدادهای فعال در حوزه توسعه نرم افزار است تا به این واسطه بتواند پلتفرم های موردنیاز برای تولید این قبیل خودروها را فراهم کند. بسیاری از فعالان صنعت خودرو بر این باورند که این روزها بسیاری از شرکت های خودروسازی بین المللی در سراسر جهان به دنبال استخدام و استفاده از تخصص مهندسان کامپیوتر هستند، چرا که برنامه نویسان و مهندســان کامپیوتــر می توانند با تخصص خود وارد مراکز تحقیق و توسعه شرکت های خودروسازی شده و کمبودهای موجود در این بخش را جبران کنند. در این راستا شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن که رقیب اصلی رنو – نیسان محسوب می شود رقمی معادل یک میلیارد دلار در واحد هوش مصنوعی خود سرمایه گذاری کرده است که این موضوع بیانگر دیدگاه بلند مدت تویوتا برای استفاده از تکنولوژی در محصولات آینده خود است.

شرکت نیسان که در حال حاضر شریک استراتژیک رنو به شمار می رود، ماه گذشته اعلام کرد به منظور همراهی با این خودروساز فرانسوی در زمینه سرمایه گذاری برای توسعه استارتاپ خود، در دو پروژه سرمایه گذاری کرده است. در نخستین پروژه اتحاد استراتژیک رنو – نیسان شرکت نرم افزاری «Sylpheo» را به تملک خود درآورده است تا با استفاده از توانمندی های این شرکت فرآیند طراحی و توسعه خودروهای هوشمند خود را تسریع کند. گفتنی است خرید شرکت «Sylpheo» سبب شده است تا 40 مهندس و مشاور در حوزه فناوری اطلاعات در زمره افراد شاغل در گروه خودروسازی رنو – نیسان قرار گیرند که این موضوع می تواند حرکت این خودروساز فرانسوی– ژاپنی به سوی تولید سامانه های نرم افزاری بهتر و پیشرفته تر را تسهیل کند.

در دومین اقدام اتحاد رنو– نیسان در هفته گذشته قراردادی را با شرکت نرم افزاری مایکروسافت به امضا رساند تا از توانمندی های نرم افزاری این شرکت برای توسعه تکنولوژی نسل بعد خودروهای هوشمند استفاده کند.

منبع : فرصت امروز

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=92066
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه