میهن صنعت :

شدیدترین عارضه حاملگی چند قلویی

میهن صنعت : زایمان زودرس ، شدید ترین عارضه حاملگی چند قلویی است که نقش مهمی در افزایش مرگ و میر جنین و نوزاد دارد .

به گزارش میهن صنعت به نقل از باشگاه خبرنگاران زایمان زودرس ، شدید ترین عارضه حاملگی چند قلویی است که نقش مهمی در افزایش مرگ و میر جنین و نوزاد دارد .

دکتر ابوطالب بیگی متخصص پریناتولوژی با بیان اینکه حاملگی چند قلو با افزایش تمامی عوارض بارداری بجز حاملگی از موعد گذشته و ماکروزومی جنین همراه است گفت : شدید ترین عارضه حاملگی چند قلویی ، زایمان زودرس خودبخودی است که نقش مهمی در افزایش مرگ و میر جنین و نوزاد و نیز بروز ناخوشی کوتاه مدت یا طولانی مدت در این نوزادان دارد.
وی تصریح کرد : بروز موارد زیاد اختلال رشد جنین داخل رحم و نیز ناهنجاریهای مادر زادی جنین عامل عواقب ناگوار حاملگی های چند قلو است .

این متخصص پریناتولوژی یادآور شد : علاوه بر موارد فوق ، حاملگی های این موارد در معرض عوارض خاص خود مانند سندرم ترانسفوزیون بین دو جنین هستند که می تواند باعث مرک جنین و یا ناخوشی طولانی مدت نوزاد شود .

وی با اشاره به اینکه تشخیص دقیق و زود نقش مهمی در کنترل قبل از تولد حاملگی های چند قلویی دارد ادامه داد : مراقبت دقیق حاملگی های چند فلویی نیاز به تبیین راهکارهای صحیح علمی بر گرفته شده از بررسی های سیستماتیک دارد که بعضی از موارد مهم شامل پیشگیری از بارداری های چند قلویی ، فواید کلینیک های مختص حاملگی های چند قلو ، پیشگیری از زایمان زودرس خودبخودی است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=9037
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه