میهن صنعت:

شرایط کاهش قیمت خودرو

یکی از مسائل امروز صنعت خودرو قیمت آنهاست که این امر نیز با افزایش داخلی‌سازی خودروهای جدید و کاهش ارزبری، ممکن خواهد شد و قیمت نهایی خودرو به‌طور قطع متاثر از این شرایط، روند کاهشی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، قطعه‌سازان ایرانی توان تولید قطعات مدرن را دارند از این‌رو باید به جای ورود و مونتاژکاری، افزایش داخلی محصولات مشترک در دستور کار جدی خودروسازان قرار گیرد.
افزایش سهم تولیدات داخلی در کشور باعث می‌شود تا سیاست مونتاژکاری روند کاهشی داشته و به‌تدریج سهم بیشتری از قطعات موردنیاز از سوی تولیدکنندگان و متخصصان داخلی تامین شود.
خوشبختانه امروز اقدامات خوبی در حوزه طراحی و ساخت در مجموعه‌های خودروسازی کشور انجام شده است اما با آغاز همکاری‌های جدید باید حرکت در این مسیر گسترده‌تر باشد. شرایط مثبت به وجود آمده با اجرایی شدن برجام و بستری که فراهم شده خودروهای جدید در دست طراحی و تولید است اما این امر مستلزم استفاده از نظرات کارشناسان و تبادل فناوری جدید با شرکت‌های خودروسازان و معتبر جهانی است.
البته دستیابی به دانش جدید در حوزه طراحی و تولید خودروهای روزآمد زمانبر است اما با اقدامات و تلاش‌های انجام شده به‌طور قطع می‌توان به زودی شاهد خودروهای جدید و متنوعی در صنعت خودرو ایران بود. پیش از هرگونه تغییر سیاست و تدوین نقشه راه جدید در این صنعت، باید نسبت به خروج مدیریت دولتی در حوزه خودروسازی توجه جدی و این صنعت در ادامه به بخش خصوصی واگذار شود.

ولی ملکی – عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی

منبع: صمت

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=94411
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه