/تفریغ بودجه ۹۵/

شرکت‌های دولتی ۱۹ هزار میلیارد وام داخلی و خارجی گرفتند

شرکت‌های دولتی در سال گذشته با وجود مجوز ۳۵ هزار میلیارد تومانی برای دریافت وام‌های داخلی و خارجی حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان آن را دریافت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در بودجه سال ۱۳۹۵ شرکت‌های دولتی و موسسات انتفاعی وابسته به دولت مجوز داشتند تا حدود ۲۷ هزار و ۸۸۸ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و سایر وام‌های داخلی و تا ۷۶۳۷ میلیارد تومان وام‌های خارجی دریافت کنند. این در حالی است که گزارش تفریغ بودجه نشان می‌دهد در عمل ۶۷ درصد از تسهیلات بانکی و سایر وام‌های داخلی و همچنین هشت درصد از وام‌های خارجی جذب شده است.

براساس این گزارش شرکت‌های دولتی امکان استفاده از ۲۷ هزار و ۷۸۸ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و سایر وام های بانکی را داشتند که ۱۸ هزار و ۷۲۵ میلیارد تومان آن را دریافت کردند. از سوی دیگر این شرکت‌ها مجاز به گرفتن ۷۳۳۷ میلیارد تومان وام خارجی بودند که ۵۸۶ میلیارد تومان آن محقق شده است، در مجموع وام‌های داخلی و خارجی شرکت‌های دولتی ۳۵ هزار و ۱۲۵ میلیارد تومان بوده که ۱۹ هزار و ۳۱۱ میلیارد آن معادل ۵۵ درصد دریافت شده است.

در مورد عملکرد موسسات انتفاعی وابسته به دولت در دریافت تسهیلات داخلی و خارجی نیز گزارش دیوان محاسبات نشان می‌دهد هیچ رقمی در این باره دریافت نشده است به گونه‌ای که برای این موسسات تا ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و سایر وام‌های داخلی و همچنین ۳۰۰ میلیارد تومان وام‌های خارجی پیش بینی شده بود که عملکرد آن صفر است.

 

اایسنا/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=145008
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه