شهریور 92 افروخته ‌می‌شود

شعله‌گاز در هرمزگان،جنوب کرمان،سیستان ‌و بلوچستان

میهن صنعت : خط لوله هفتم سراسری تا شهریور 92 به نقطه صفر مرزی می‌رسد و علاوه بر بهره‌مندی تمامی شهرهای هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان از نعمت گاز طبیعی، گاز ایران را به پاکستان صادر می‌کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری میهن صنعت خط لوله هفتم سراسری شهریور ماه آینده به نقطه صفر مرزی ایران و خاک پاکستان می رسد.

قرار است این خط لوله 56 اینچی گاز فازهای 9 و 10 پارس جنوبی را پس از طی 902 کیلومتر به استانهای هرمزگان، جنوب استان کرمان و در نهایت استان سیستان و بلچستان برساند و به این ترتیب علاوه بر صادرات، بخشی از استانهای محروم کشور نیز از نعمت گاز طبیعی بهرهمند می شوند.

علیرضا غریبی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به توان انتقال گاز این خط لوله می گوید، ظرفیت انتقال گاز این خط در مرحله اول 60 میلیون مترمکعب در روز و جهت رفع نیاز داخلی در نظر گرفته شده، اما به محض شروع صادرات گاز با احداث 9 ایستگاه تقویت فشار توان انتقال گاز خط لوله هفتم به 110 میلیون متر مکعب می رسد که به همین منظور مراحل ساخت تاسیسات تقویت فشار نیز در مسیر این خط لوله در حال انجام است.

در همین رابطه مدیرعامل شرکت ملی گاز درباره روند ساخت این خط لوله تصریح می کند: ساخت این خط لوله با مدیریت خوب پیمانکاران داخلی به پیشرفتی قابل توجه دست یافته است که تا پایان سال جاری به بیش از 90 درصد پیشرفت خواهد رسید.

این گزارش اضافه می کند، طبق قرارداد صادراتی گاز ایران و پاکستان ، ایران از فروردین 1393 روزانه 21 میلیون و 500 هزار متر مکعب معادل سالانه 7.8 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به پاکستان صادر می کند که براساس توافقات جدید صورت گرفته حجم صادرات گاز ایران به پاکستان به 25 میلیون متر مکعب افزایش می یابد.

منبع : فارس

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=4139
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه