میهن صنعت :

شماره‌گذاری خودروهای فاقد استاندارد یورو ۴ همچنان ممنوع است

میهن صنعت : رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هیچ تغییری در ممنوعیت شماره‌گذاری خودروهای فاقد استاندارد یورو۴ صورت نگرفته و شماره‌گذاری این خودروها همچنان ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،محمدجواد محمدی‌زاده، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست،گفت: کارگروه حمایت از تولید نمی‌تواند مصوبه دولت را لغو و یا تغییری در آن ایجاد کند، این کارگروه تنها می‌تواند پیشنهاد دهنده باشد و هرگونه تغییر در مصوبه دولت باید در جلسه دولت تصویب شود.

وی افزود: تا بعدازظهر یک‌شنبه هیچ مصوبه‌ای در خصوص مهلت مجدد به خودروسازان در خصوص استاندارد آلایندگی یورو4 داده نشده است، خودروسازان به‌دنبال مهلت هستند و بهانه‌ آنها نیز عدم توزیع سوخت استاندارد بود.

وی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون توزیع سوخت با استاندارد یورو4 در کشور در حال انجام است، گفت: بر این اساس بهانه‌ای برای تولید خودروها با استاندارد یورو4 وجود ندارد و قطعاً سازمان حفاظت محیط زیست هیچ مهلتی در این خصوص نداده و نمی‌دهد.

محمدی‌زاده افزود: مصوبه قبلی دولت مبنی بر الزام خودروسازان از اول تیرماه به رعایت استاندارد آلایندگی یورو4 به قوت خود باقی است و تاکنون هیچ پیشنهادی از سوی وزیر صنایع برای ارائه مهلت مجدد به خودروسازان در جلسه دولت مطرح نشده و قطعاً سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این خصوص تجدیدنظر نخواهد کرد.

وی همچنین گفت: بهتر است خودرو سازان همانند وزارت نفت که اقدامات بسیار خوبی در زمینه تولید سوخت استاندارد انجام داده است نسبت به اجرای مصوبه دولت تمکین کنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=20661
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه