میهن صنعت :

شمار تولید،نمی تواند معیار خوبی برای تعیین جایگاه خودروساز در بازار باشد

میهن صنعت : یکی از فعالان حوزه خودرو سازی کشورمان گفت:تعداد تولید شاخص مناسبی برای تعیین جایگاه یک شرکت در میان قطب های خودروسازی نیست و باید سطح استانداردهای اعمال شده در روند تولید یک اتومبیل بیانگر رتبه آن شرکت خودروسازی باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمدتقی حسن خانلو مدیر عامل کارخانه دیار خودرو اظهار کرد: صنعت خودروسازی کشور توانایی تولید ۵۰ درصد قطعات خودرو را با کیفیت جهانی در داخل دارد.

وی با اشاره به افتتاح کلی کارخانه دیار خودرو در دهه اول تیر ماه سال جاری افزود: این کارخانه محصول جدیدی به نام ‘وانت وینگل پنج دیزلی’ را به تازگی رونمایی کرده که مصرف سوخت آن زیر هفت لیتر است.

وی افزود: مساحت این کارخانه ۱۴۰ هزار مترمربع و زیربنای بخش تولید آن ۶۰ هزار مترمربع است.
به گفته وی شمار تولید این کارخانه برای سال جاری ۳۰ هزار خودرو برنامه ریزی شده اما از خرداد سال آینده به حداکثر توان تولید خود که معادل ۷۰ هزار خودرو در سال است خواهد رسید.

حسن خانلو تاکید کرد: فضای اشتغال کنونی این کارخانه ۵۰۰ نفر است و امکان ایجاد دو هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی دیگر تا پایان سال جاری وجود دارد.

وی با اشاره به این که صنعت خودروسازی ، صنایع حاشیه ای بی شماری مانند قطعه سازی، شاسی سازی را نیز در بر می گیرد گفت: اگر همه چیز طبق برنامه ریزی های چند ساله شرکت پیش رود امکان ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی با احتساب کارخانه های حاشیه ای پیش بینی می شود.

وی با تاکید بر این که از زمان تاسیس این شرکت در سال ۷۹ وزارت صنعت، معدن و تجارت و فرمانداری گلپایگان همکاری خوبی با آنها داشته اند، گفت: دیار خودرو اکنون مجوز تولید ‘ون’، ‘سواری های کار یک کابینه و دو کابینه’ و ‘خودروی سواری’ را نیز دریافت کرده است.

حسن خانلو، در باره وانت وینگل پنج بنزینی گفت:۲۰ درصد قطعات این خودرو شامل شیشه، باطری، ضبط و پخش، اگزوز کاتالیست، صندلی ها، لوله های اگزوز و کمربند تولید داخل است.

وی تاکید کرد: این محصول استاندارد ‘یورو چهار’ را دریافت کرده و در آینده نزدیک استاندارد ‘یورو پنج’ را نیز دریافت می کند.
وی با تاکید بر قابلیت های قابل توجه این خودرو گفت: هم اینک این خودرو از سوی تولید کننده چینی به ۱۲۰ کشور آسیایی و اروپایی صادر می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک شرکت دیار خودرو بتواند بازارهای صادراتی این خودرو را در خاورمیانه تصاحب کند.
به گفته وی، این شرکت اکنون ۴۴۵ میلیارد تومان سرمایه در گردش برای خود تعریف کرده است.

به گزارش ایرنا کارخانه ‘دیار خودرو’ بزرگترین واحد صنعتی شهرستان گلپایگان است و فاز اول ساختمان های تولیدی و اداری آن به بهره برداری رسیده است و خودرو ی ‘وینگل پنج’ آن اکنون به قیمت ۵۴ میلیون تومان به صورت چهار ماهه پیش فروش می شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=18694
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه