میهن صنعت :

شهريور رکورددار سوانح رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: بیشترین سوانح رانندگی در طول سال مربوط به شهریور و بعد از آن با کمی اختلاف در مرداد است.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: بیشترین سوانح رانندگی در طول سال مربوط به شهریور و بعد از آن با کمی اختلاف در مرداد است.

 سردار اسکندر مؤمنی در جلسه هماهنگی اجرای مرحله دوم طرح تابستانه افزود: اگر بتوانیم وضع شهریور را کنترل کنیم با توجه به کاهش حوادث رانندگی در چند ماه گذشته، تا پایان سال روند کاهش تصادفات را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: به علت فراوانی تصادفات در شهریور، 5 درصد کاهش و یا افزایش حوادث رانندگی در شهریور منجر به افزایش یا کاهش 10 درصدی آمار سالانه می شود .

سردار مؤمنی همچنین گفت: پوشش راه های روستایی نیز شروع شده و پلیس راه روستایی هم اکنون در حال فعالیت است .

وی افزود: با اقدامات صورت گرفته سرعت در راه های روستایی30 تا 40 کیلومتر افزایش یافته است البته این وضع علاوه بر روان شدن تردد باعث افزایش تصادفات نیز می شود.

سردار مؤمنی در ادامه به خودروهای حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: کامیون ها و تریلرها در جاده ها بر خلاف اتوبوس ها به علت روشنایی کمی که دارند کمتر دیده می شوند و همین باعث برخورد خودروهای سواری با آنها می شود به همین منظور برچسب های روشنایی باید تهیه و در سپر کامیون ها نصب شود.

وی اضافه کرد: باید خودروهای سنگین را ملزم کنیم این برچسب ها را نصب کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در ادامه گفت: کمیته مشترک اطلاع رسانی را نیز در برنامه های خود داریم همان طور که در ایام نوروز این کمیته را داشتیم، در طرح تابستانی نیز بحث اطلاع رسانی با هماهنگی صورت می گیرد به ویژه اینکه اطلاع رسانی احساس امنیت، هماهنگی و یکپارچگی را در میان دستگاه های مربوط نشان می دهد.

سردار مؤمنی افزود: البته گزارش های سر صحنه تصادفات در ماه های تیر و مرداد نشان می دهد که سوانح کاهش یافته است و بعد از این نیز کاهش سوانح و حوادث را خواهیم داشت.

وی گفت: کشته ها و زخمی های هر پنج روز جاده ها به اندازه کشته شده های زلزله آذربایجان شرقی است اما چون پراکنده است معلوم نمی شود و باید برای کاهش سوانح و حوادث هماهنگی بیشتری شود .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2672
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه