میهن صنعت :

شوراي رقابت 400 هزار نفررا بيکارکرد

میهن صنعت : ساسان قربانی دبیر انجمن قطعه سازان با تاکید کرد: نتیجه سیاست های اعمال شده از سوی نهادهای مربوطه به خصوص شورای رقابت عملا شرایطی را فراهم کرده است تا بیش از 400هزار نفر در صنعت قطعه سازی بیکار شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ساسان قربانی دبیر انجمن قطعه سازان با تاکید کرد: نتیجه سیاست های اعمال شده از سوی نهادهای مربوطه به خصوص شورای رقابت عملا شرایطی را فراهم کرده است تا بیش از 400هزار نفر در صنعت قطعه سازی بیکار شدند. این روند هر روز ابعاد تازه ای به خود می گیرد که زنگ خطری برای کل اقتصاد و صنعت کشورمان به حساب می آید.

وی اظهار کرد: انتظار ما این بود که  نهادهای مربوطه در دوره تشدید تحریم ها عملا زمینه های حمایت از صنعت خودرو  را فراهم می کردند اما خواسته یا ناخواسته به گونه ای رفتار می کنند که نتیجه آن نابودی این صنعت است.

قربانی با اشاره به اینکه صنعت خودرو و قطعه سازی بخش مهمی از اشتغال را در کشور در اختیار دارد، افزود: جای تاسف دارد که در سالی که مقام معظم رهبری آن را سال حمایت از تولید ملی خواندند، شاهد رویکردی تخریبگر در صنعت خودرو بودیم.

وی تاکید کرد: در طول سال گذشته و همچنین سال جاری شاهد بوده و هستیم که فشار بر این صنعت بیشتر و بیشتر می شود و این فشار با ممانعت از فروش خودرو  در اسفند ماه سال گذشته به اوج خود رسید.

به گفته وی سیاست های  غیر مستدل شورای رقابت و سایر دستگاه ها آنقدر عرصه را بر صنعت خودرو و قطعه سازی تنگ کرده که صنعتگران این حوزه فشار های بین المللی و تحریم ها را فراموش کرده اند.

دبیر انجمن قطعه سازان گفت: راهی که این نهادها در پیش گرفتند نابودی این صنعت است، این در شرایطی است که به نام حمایت از مردم به بدترین شکل ممکن این صنعت را در تنگناهای متعددی قرار داده اند.

وی افزود: در شرایطی که ما نیازمند توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال و حمایت های هوشمندانه از صنعت هستیم مع الاسف شاهد هستیم که به روش های مختلف و با رسانه ای کردن مسایل متعدد در صنعت خودرو عملا به گونه ای رفتار می شود که منافع مافیای واردات خودرو حفظ می شود.

وی گفت: به جای حمایت از تولید ملی با بدترین شکل با تولید ملی برخورد می شود  و این کار یعنی کاسه ای زیر نیم کاسه است، وگرنه چه طور می شود که ما با اعضای شورای رقابت جلسه برگزار می کنیم اما پس از ان شاهد انعکاس مسائلی از سوی برخی از اعضای این شورا هستیم که معنایش ضربه زدن بیشتر به این صنعت حیاتی است.

قربانی با بیان اینکه در سال حمایت از تولید ملی 50درصد افت تولید خودرو داشتیم، به طرح این سوال پرداخت که آیا اقایان می دانند معنای این افت فاحش تولید خودرو چیست؟

قربانی تاکید کرد: ما نمی گوئیم همه کسانی که در مورد صنعت خودرو نظر می دهند هدفشان تخریب این صنعت است اما پیامدهای موضع گیری آنها به معنای ایجاد موانع و مشکلات تازه در این صنعت است و این همان چیزیست که ما در رفتارهای شورای رقابت شاهد هستیم.

وی در ادامه گفتگو با آریا افزود: به اسم اینکه مردم باید خودروی با کیفیت و ارزان داشته باشند دستور توقیف صنعت خودرو را صادر کرده اند، اما آیا بیکاری فزاینده در این صنعت تضمین کننده منافع مردم است؟

دبیر انجمن قطعه سازان ادامه داد: خودروسازان براساس شاخص های رقابت پذیری تمایلی به افزایش قیمت تولیدات خود ندارند اما افزایش سرسام آور قیمت مواد اولیه که گاه تا 4 برابر گران شده است باعث بالا رفتن قیمت تمام شده محصول و در نتیجه گران تر شدن خودرو می شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=15944
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه