سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

شورای رقابت در تعیین قیمت خودرو خلاف قانون عمل می کند

میهن صنعت: سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه شورای رقابت در تعیین قیمت خودرو خلاف قانون عمل می کند،گفت: شورای رقابت حق قیمت گذاری ندارد و صرفا می تواند در شرایط انحصاری ورود کرده و دستورالعمل تعیین قیمت را ارائه کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، به نقل از عصر خودرو روح الله عباسپور در گفت وگویی با بیان اینکه هرگونه قیمت گذاری خودرو که تاکنون توسط شورای رقابت صورت گرفته اقدامی خلاف قانون است، افزود:مجلس قصد حذف شورای رقابت را ندارد بلکه پیگیر این مسأله است که نشان دهد شورای رقابت حق قیمت گذاری و قانونگذاری در بحث خودرو را ندارد و در قانون هم به صراحت این موضوع آمده است و فقط وظیفه آنها ارائه فرمول برای قیمت ها است.

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان مجلس براین امر معتقدند که قیمت ها باید بیش از این کاهش یابد اما فعلا تصمیم جدیدی در این ارتباط به دلیل تعامل مجلس با دولت گرفته نشده است.

وی در مورد کیفیت خودروهای تولیدی نیز اظهارداشت: مجلس شورای اسلامی  تقریبا قوانین خوبی در جهت ارتقای کیفیت خودرو در نظر گرفته که یکی از آنها قانون ارتقای کیفی خودروها مصوب سال 1389 است. طبق این قانون، خودروسازان مکلف شدند هر سه ماه یک بار گزارشی از روند ارتقای کیفی محصولات خود را به کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ارائه کنند و هدف از این نیز حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان داخلی بود اما متاسفانه این گزارش ها به صورت منظم ارائه نمی شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد:در قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده، به بحث خدمات پس از فروش نیز توجه شده است؛ به‌نحوی‌ که در آن خودروسازان را به ارتقای این خدمات مجاب کرده‌ایم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=67765
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه