رکورد رشد هفتگی مس پس از حدود 40 سال شکست

شوک ترامپ به قیمت مس

به دنبال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، قیمت مس در جهان به طور بی‌سابقه‌ای طی یک هفته افزایش یافت. این روند رشد از 38 سال پیش تاکنون در اقتصاد مس سابقه نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شتاب افزایش قیمت مس تا این سطح در عرض یک هفته بی‌سابقه بوده است و پیش‌بینی می‌شود اجرای وعده ترامپ برای ایجاد زیرساخت‌های جدید در آمریکا باعث افزایش تقاضا برای مس شود.
این گزارش می‌افزاید: افزایش تقاضای صنایع الکتریکی چین هم در بالارفتن قیمت بی‌تاثیر نبوده است. طی روزهای اخیر شاخص بازارهای کالایی به‌خصوص در بخش فلزات رشدهای قابل‌توجهی به‌ثبت رساندند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر تن مس با رشدهای پی‌در‌پی قیمت این فلز در بازار جهانی به بیش از 6 هزار دلار نیز رسید.

قیمت هر تن مس که تا روز چهارشنبه پایان هفته بورس تهران تا سطح 5هزار دلار رشد کرده بود، در روزهای اخیر با رشد هزار دلاری در هرتن مواجه شد و به بیشترین سطح از ژوئن 2015 رسید.

به گزارش مس پرس، گرچه تا لحظه تنظیم این گزارش(جمعه 21 آبان) مس از سطح 6 هزار دلاری عقب‌نشینی کرد و به 5600 دلار در هر تن رسید اما همچنان با رشد نزدیک به هزار دلاری در روند هفتگی در آستانه ثبت بیشترین رشد هفتگی (نزدیک به 20درصد) از سال 1979 میلادی است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=96059
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه