عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان:

شیب قاچاق سوخت از مرز خشکی به آبی تغییر کرده است

میهن صنعت : عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان گفت: کشفیات سوخت از سطح‌ مرزهای استان از ابتدای سال تاکنون نزدیک به چهار میلیون لیتر بوده که اغلب آنها در جنوب استان کشف شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمد ملاشاهی در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استانداری سیستان و بلوچستان در این زمینه توضیح داد: شیب قاچاق سوخت از مناطق سراوان، نگور و جکیگور به سمت جنوب استان و از مرز خشکی به آبی تغییر کرده است.

 

این مسئول با بیان این‌که طی دو، سه روز گذشته نزدیک یکی از مرز‌های استان، یک دپوی 12 هزار لیتری را کشف کردیم، تصریح کرد: متاسفانه سوخت به قصد قاچاق به خارج کشور از استان‌های هرمزگان و کرمان به جنوب استان حمل می‌شود.

 

عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: برای کنترل قاچاق سوخت از مناطق دریایی استان، باید کمیته مبارزه با قاچاق کالای کنارک و چابهار فعال شوند و شیلات و سازمان بنادر و کشتی‌رانی نیز در آن مناطق حضور یابند.

 

وی، قاچاق سوخت از مرز‌های آبی را علاوه بر خسارت سرمایه ملی، تهدیدات زیست محیطی خواند و بر ضرورت توجه به کنترل آن تاکید کرد.

 

ملاشاهی از تعیین تکلیف نشدن کشفیات سوخت در منطقه رودخانه «نهنگ» سراوان توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان، انتقاد و عنوان کرد: 70 تا 100 خودروی حامل سوخت قاچاق در این پاسگاه قرار دارد و شرکت نفت نیز پاسخگو نیست؛ این موضوع یک تهدید برای مرزبانی است و باید سریع‌تر مدیریت شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=22663
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه