میهن صنعت:

شیر پرچربی که پالم دارد، نخورید!

میهن صنعت: مشاور صنایع شیر کشور با بیان اینکه جمله وزیر بهداشت باید به "مردم شیر پرچربی که پالم دارد، نخورند" تصحیح شود،گفت: اگر روغن پالم تا این اندازه خطرناک است چگونه یک میلیون تن روغن خوراکی وارد کشور می شود که ۵۰ درصد آن پالم است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حسین چمنی افزود: سخن آقای وزیر بهداشت که گفته شیر پرچرب نخورید چون روغن پالم دارد باید اینگونه تصحیح شود که مردم شیر پرچربی که روغن پالم دارد، مصرف نکنند.

وی اضافه کرد: مردم چگونه این موضوع را تشخیص دهند؟ تشخیص این امر با اداره نظارت است که این اداره زیر نظر خود وزارت بهداشت قرار دارد.

به نقل از اقتصاد انلاین چمنی ادامه داد: ما از دیروز که این اتفاق افتاده و این اطلاع رسانی غلط در مورد صنعت شیر انجام شده بارها اعلام کردیم که اگر شرکتی متقلبانه از هر نوع چربی گیاهی استفاده کرده نام آن شرکت ها را اعلام کنند چرا که تعداد اندکی از فراورده های لبنی مانند تعداد محدودی  از انواع پنیرهای تولیدی مجوز استفاده از چربی گیاهی را دارند و براساس مجوز استاندارد و اداره نظارت وزارت بهداشت تولید می شوند.

مشاور صنایع شیر کشور ادامه داد: این تولیدی ها موظف هستند این موضوع را بر روی بسته بندی کالا درج نمایند البته پیدا کردن شان سخت است چون تعدادشان محدود است اما اگر در بازار این نوع محصولات را پیدا کنید روی بسته بندی  آنها درشت نوشته شده با استفاده از چربی گیاهی.

چمنی با بیان اینکه این امر که ما کل صنعت شیر را زیر سوال ببریم اقدام درستی نیست ، گفت: این نحوه اطلاع رسانی نادرست است.

وی افزود: این مساله شدیدا بر روی مصرف شیر در کشور تاثیر می گذارد چرا که مردم نگران می شوند.

چمنی اضافه کرد: ما این موضوع را که حساسیت وزارت بهداشت در ارتباط با  مواد غذایی افزایش یابد به فال نیک می گیریم  این نکته مثبتی است چرا که سلامتی مردم با چیزی قابل مقایسه نیست اما نحوه اطلاع رسانی باید بگونه ای باشد که مردم دچار تشویش و نگرانی نشوند .

وی افزود: صنعت شیر صنعتی بزرگ است که ممکن است در آن چند نفر سودجو هم پیدا شود اتفاقا برخورد با این متخلفان از وظایف خود وزارت بهداشت است.

چمنی ادامه داد: ما نباید بگوییم کل شیرهای پر چرب حاوی پالم هستند بخشی از صبحت هایی که امروز مطرح می شود بیشتر جنبه تحلیلی دارند و تحلیل شان هم این است که چون صنایع لبنی محصول پر چرب تولید می کنند این چربی گیاهی را لزوما از نوع گیاهی آن استفاده می کنند این تحلیل غلطی است اگر که مبنای نتیجه گیری آنان قرار گرفته باشد.

سه منبع برای تامین چربی اضافی محصولات پرچرب داریم

سازمان استاندارد اعلام کرده امکانات لازم برای تشخیص این امر را نداریم

متخلفان را به مردم معرفی کنید

چرا یک میلیون تن روغن خوراکی وارد کشور می شود که 50 درصد آن پالم است؟

شیر غذای بدون جایگزین است

تبعات اخبار نادرست جمع شدنی نیست

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=55308
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه