میهن صنعت:

شیوه‌های جدید کلاهبرداری برای خریداران خودرو

کلاهبرداران خودرو با روش‌های مختلف، مالکان خودرو را فریب می‌دهند و خودرو آنان را صاحب می‌شوند. دو روش زیر روش‌هایی است که با تازگی در تهران اتفاق افتاده و با شکایت مالکان پلیس به‌دنبال کلاهبرداران خودرو است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، کلاهبرداران باتوجه به افزایش قیمت خودرو در بازار، در سایت‌های فروش مانند دیوار، خودرو را با قیمت پایین تر ( تا ۳۰ میلیون تومان کمتر از بازار) آگهی کرده و پس از تماس متوجه می‌شوید آنها خودرو را پس از دریافت مبلغ کامل، تحویل شما داده اما انتقال سند را به ۲۰ روز بعد موکول می‌کنند. پس از دریافت خودرو خریداری شده ماجرا تازه آغاز می‌شود! پس از چند روز متوجه می‌شوید این کلاه بردارن خودرو را از صاحب اصلی به‌صورت قسطی خریداری کرده اند اما به‌صورت نقد به شما فروخته اند. پس از آن چک‌های خود را پاس نکرده و شما می‌مانید و یک خودرو که پس از مدتی توسط صاحب اصلی از شما گرفته می‌شود و یک چک غیر معتبر که ضمانتی برای وصول ندارد.

کلاهبردار طعمه را در مراکز خرید خودرو شکار می‌کند

کلاهبردارانی که طعمه‌هایشان را در مراکز خرید و فروش خودرو شناسایی می‌کنند شگرد تازه‌ای برای سرکیسه کردن مردم ابداع کرده‌اند. یکی از کسانی که به تازگی در دام این کلاهبرداران گرفتار شده است، می‌گوید : مدتی قبل برای فروش پرایدم به مرکز خرید و فروش خودرو در عبدل‌آباد رفتم. دو نفر سراغم آمدند و بعد از دیدن خودرو گفتند که خریدارند. بر سر مبلغ ۶۰ میلیون تومان توافق کردیم و یکی از آنها ۱۵ میلیون تومان به حسابم واریز کرد و خواست ماشین را به پارکینگ ببریم. هر دو مرد جوان وانمود می‌کردند برای خرید ماشین عجله دارند. در داخل پارکینگ یکی از آنها سرگرم باز کردن ضبط ماشین شد و دیگری از من خواست همراه او برای نوشتن قولنامه به بنگاه بروم. دقایقی بعد وقتی مقابل ماشین برگشتیم، جوان دیگری که آنجا بود گفت که پلاکت مشخصات ماشین نیست. مرد جوان ادامه داد: پلاکت مشخصات ماشین، پلاک کوچکی بود که مشخصات ماشین روی آن ثبت شده بود و مرد جوان می‌گفت که اگر نباشد، تعویض پلاک انجام نمی‌شود. وی سپس با فردی که مدعی بود در مرکز تعویض پلاک کار می‌کند تماس گرفت و گوشی را روی پخش گذاشت و درباره پلاکت مشخصات پرسید که آن فرد گفت پلاکت مشخصات فقط به صاحب ماشین داده می‌شود. آنها سپس مدعی شدند که با توجه به آشنایانی که در مرکز تعویض پلاک دارند، خودشان کار صدور پلاکت مشخصات را انجام می‌دهند و از من خواستند برای انجام این کار وکالت بلاعزل به آنها بدهم. آنها مدعی بودند که اگر معامله را فسخ کنیم باید ضرر و زیان بدهم. درنهایت برای انجام سریعتر معامله راضی شدم که به آنها وکالت بدهم و قرار شد پس از دریافت پلاکت مشخصات به مرکز تعویض پلاک برویم و پس از سند زدن ماشین بقیه پولم را پرداخت کنند اما آنها رفتند و دیگر خبری از آنها نشد. پس از آن وقتی پیگیری کردم متوجه شدم که آنها با وکالتی که در اختیار داشتند سند را به نام خودشان منتقل کرده‌اند. برای همین با خریدار تماس گرفتم اما او گفت که باقیمانده پولم را خرج گرفتن پلاکت مشخصات کرده و دیگر پولی به حسابم واریز نخواهد کرد. آنجا بود که متوجه شدم آنها زمانی که ماشین را به پارکینگ برده بودند، پلاکت مشخصات را به راحتی کنده بودند تا با سیاه ‌بازی سرم کلاه بگذارند. مرد مالباخته حالا به‌دنبال شکایت از کلاهبرداران است تا شاید بتواند آنها را دستگیر کند./عصر ایران

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=198486
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه