میهن صنعت :

صادرات، موتور محرک ارتقا کیفی و تنوع محصولات است

میهن صنعت : مشاور مدیرعامل شرکت زامیاد در امور صادرات، ضمن گرامیداشت روز 29 مهر به عنوان روز صادرات، نقش این حوزه را سازنده دانست و بیان کرد: صادرات درواقع، موتور محرک ارتقای کیفی محصولات و همچنین تنوع آن است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محیالدین پرهیزخوشبختانه به مناسبت روز صادرات گفت: هم دولت و هم مسوولین در صنعت خودروسازی اهمیت زیادی را برای صادرات قایل هستند و همیشه بر آن تاکید می‌کنند؛ در این راستا  این خودروسازها هستند که باید راه¬کارهای مناسب را ارایه کرده و بازارهای صادراتی را درازمدت تلقی کنند و به سود آنی فکر نکنند؛ زیرا  با توجه به بالا بودن نرخ ارز، طبیعی است بازار صادرات در درازمدت سود قابل توجهی را به بنگاه‌های تولید باز خواهد گرداند.

محی¬الدین پرهیز،  در امور صادرات افزود: درست است که در حال حاضر خودروسازی با بحران روبه¬رو است ولی وظیفه تک¬تک ما است که در این خصوص با فعالیت مضاعف راه¬کاری بیابیم و اجازه ندهیم که مشکلات بر ما فایق آیند و ما را دچار یاس و ناامیدی کنند؛ اعتقاد من بر این است که از طریق ارتقای کیفی محصولات و همچنین توسعه محصول فعلی و به واسطه اجرای پروژه‌های محصولی که در حال حاضر بهترین فرصت برای تحقق آن‌هاست، این بحران را می‌توان پشت سرنهاد.

پرهیز در خصوص همکاری‌های صورت¬گرفته با گروه سایپا اظهار داشت: در بخش صادرات ما همکاری بسیار خوبی با سایپا داریم و سعی خواهیم کرد که حتما از تجربه¬ها یکدیگر نهایت استفاده را ببریم. درست است که تحریم‌های اقتصادی موجود مشکلات زیادی را بر خودروسازها وارد کرده است، ولی امیدواریم بتوانیم از طریق صادرات تا حدودی آن را جبران کنیم.

وی در خصوص حوزه صادرات در شرکت زامیاد اظهار داشت: با بازبینی تاریخچه صادرات در شرکت زامیاد، متاسفانه باید بیان کرد در این خصوص کار خاصی صورت نگرفته و حتی جایگاه بخش صادرات هم به درستی دیده نشده بود؛ خوشبختانه با حضور مهندس حمیدی مدیرعامل شرکت زامیاد، اهمیت این واحد به-درستی تشخیص داده شد و حمایت ویژه‌ای از سوی وی در دستور کار قرار گرفت که در این مدت بسیار کوتاه، این واحد توانسته با مشتریان خارجی زیادی ازجمله کشورهای CIS و همچنین کشورهای آفریقایی و خاورمیانه وارد مذاکره شود که در صورت رفع موانع داخلی، توجه به نیازهای مشتریان، تولید کیفی محصول و از همه مهم¬تر باور داشتن به اهمیت مساله صادرات، مشکلات یکی پس از دیگری قابل حل بود و ما می‌توانیم در صادرات به عنوان یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان تجاری کشور موفق باشیم.

مشاور مدیرعامل شرکت زامیاد در خصوص باور جمعی بیان کرد: متاسفانه واحدهای مرتبط، اهمیت چندانی به موضوع صادرات نداده‌اند، این باور باید در تک¬تک مسوولان و مدیران تا رده‌های پایینی سازمان، فرهنگ-سازی و ایجاد شود که صادرات سبب ارتقای کیفیت محصولات و افزایش اعتبار شرکت چه در داخل و چه در خارج از کشور می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: من از تمامی معاونین، مدیران، روسا و تمامی همکاران استدعا دارم، این باور را در خود ایجاد کنند که صادرات می‌تواند در ارتقای کیفی محصولات و شناساندن شرکت چه در داخل و چه در خارج نقش بسیار مهمی ایفا کند و از این موقعیت کنونی که متاسفانه باعث افت تولید شده است بهینه استفاده شود و با تبدیل این تهدید به فرصت طلایی، ظرفیت‌های خالی را در راستای بهبود کیفیت به خدمت درآوریم، که بی¬شک در این صورت با رویکرد جدید می‌توانیم با کسب رضایت مشتریان، حضور خود را در این رقابت، گسترده‌تر و پررنگ‌تر کنیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=27025
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه