میهن صنعت :

صادرات اوپک کاهش می‌یابد

میهن صنعت : موسسه اطلاعات نفتی اویل موومنتس گزارش داد: سازمان کشورهای صادر‌کننده نفت اوپک صادرات نفت خود را تا اواسط نوامبر به دلیل افزایش تولید نفت آمریکا که باعث کاهش خرید این کشور از خاورمیانه و آفریقا خواهد شد کاهش خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از بلومبرگ اویل موومنتس که حرکت نفت‌کش‌ها را پیگیری می‌کند در گزارش خود اعلام کرد: اوپک که حدود 40 درصد نفت جهان را تامین می‌کند، صادرات نفت خود را به میزان 80 هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد و به 23 میلیون و 780 هزار بشکه در چهار هفته منتهی به 16 نوامبر خواهد رساند.

 

این در حالی است که صادرات اوپک در دوره‌ی منتهی به 19 اکتبر 23 میلیون و 860 هزار بشکه در روز بود.

 

در این آمار صادرات نفت آنگولا و اکوادور به عنوان دو عضو اوپک لحاظ نشده است.

 

روی میسون – رییس اویل موومنتس _ گفت: عرضه‌ی نفت کشور‌های غیرعضو اوپک نظیر آمریکا و دریای شمال در بازار بالا است و صادرات اوپک به دلیل تولید نفت آمریکا کاهش یافته است.

 

میسون گفت: صادرات اوپک قرار است در نیمه‌ی دوم ماه آینده به دلیل افزایش تقاضا نفت در فصل زمستان در نیمه‌ کره شمالی افزایش پیدا کند.

 

نفت برنت در بازار لندن 108 دلار و 68 سنت در هر بشکه معامله می‌شود که نسبت به قیمت این نفت در 28 اوت (117 دلار و 34 سنت در هر بشکه) هفت درصد کاهش یافته است.

 

اویل موونتس افزود: صادرات نفت منطقه خاورمیانه نیز در ماه منتهی به 16 نوامبر با 0.7 درصد کاهش به 17 میلیون و 430 هزار بشکه در روز می‌رسد. در حالی که این رقم در دوره‌ی قبل 17 میلیون و 560 هزار بشکه در روز بود.

 

در این آمار صادرات نفت کشور‌های عمان و یمن که عضو اوپک نیستند لحاظ شده است.

 

نفت ذخیره شده در نفت‌کش‌ها نیز در 16 نوامبر با حدود شش درصد کاهش به 462 میلیون بشکه خواهد رسید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=28895
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه