میهن صنعت :

صادرات 50 درصدی محصولات مسافری ایران خودرو دیزل از سال 92

میهن صنعت : مدیرعامل ایران خودرو دیزل، از عرضه محصول سهند این شرکت به بازار خبر داد و گفت : در همین راستا کامیون آریا از محصولات جدید ایران خودرو دیزل نیز ظرف دو هفته آینده به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش میهن صنعت مدیرعامل ایران خودرو دیزل، از عرضه محصول سهند این شرکت به بازار خبر داد و گفت : در همین راستا کامیون آریا از محصولات جدید ایران خودرو دیزل نیز ظرف دو هفته آینده به بازار عرضه خواهد شد.

هاشم یکه زارع در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : شرکت ایران خودرو دیزل در راستای عرضه محصولات جدید ، ظرف یک ماه و نیم آینده، کشنده دنیز را به بازار عرضه خواهد نمود همچنین کشنده A7 نیز ظرف دو ماه و نیم آینده به بازار عرضه خواهد شد .

وی در ادامه از عرضه محصول جدید اتوبوس شهری این شرکت به بازار خبر داد و گفت :اتوبوس بی آر تی 18 متری شرکت ایران خودرو دیزل نیز بهمن یا اسفند ماه به بازار عرضه می شود و خودروی پیکاپ نیز در سه ماهه پایانی امسال به بازار عرضه خواهد شد.

وی در ادامه به برنامه های آتی شرکت ایران خودرو اشاره و اظهار داشت : شرکت ایران خودرو دیزل از سال آینده به تدریج به سمت تولید خودروهای تجاری در حوزه سبک ، نیمه سنگین و سنگین با برند شرکت و درصد بالای ساخت داخل وارد خواهد شد که مسلما با وجود شرایطی که در اثر تحریم ها ایجاد شد این برنامه آسیب پذیری کشور را در چنین وضعیتی کاهش خواهد داد.

وی همچنین حضور پر رنگ تر در بازارهای جهانی را از دیگر اهداف شرکت عنوان کرد و گفت : بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته از سال 92 به بعد، تا 50 درصد از تولید خودروهای مسافری شرکت صادر خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش درصد داخلی سازی محصولات در ایران خودرو دیزل گفت : هم اکنون حدود 80 تا 85 درصد ار محصولات مسافری شرکت داخلی سازی است اما به جهت اینکه برخی از قطعات توجیه فنی و اقتصادی برای داخلی سازی ندارند تا کنون شرکت در این راستا وارد نشده است و این رویه ای است در همه کشورها دنبال می شود.

مدیر عامل ایران خودرو دیزل، همچنین مهمترین مشکل خودروسازان را تامین منابع مالی عنوان کرد و گفت : با رفع مشکل نقدینگی و تامین منابع مالی شرکتهای خودروساز خصوصا در حوزه خودروسازان تجاری ضمن اینکه این اقدام موجب رفع مشکل خودروسازان تجاری در این بخش خواهد شد ، باید در راستای تامین منابع مالی لازم در اجرای پروژه خروج خودروهای فرسوده نیز اقدام شود تا با اعطای تسهیلات به دارندگان خودروهای فرسوده سنگین، روند خروج این خودروها نیز تسهیل شود که با این اقدام چند اتفاق مثبت رخ خواهد داد اول اینکه از گازوئیلی که در سال حداقل دو میلیارد به دلیل مصرف خودروهای فرسوده به هدر می رود جلوگیری می شود ثانیا بازار فروشی برای خودروهای تجاری و ایجاد اشتغال در کشور فراهم خواهد شد و در نهایت موجب عرضه خودروهایی با مصرف سوخت کمتر به بازار خواهد گردید.

وی در ادامه به طرح اختصاص ارز حاصل از صادرات به صنعت خودرو پرداخت و اظهار داشت : قطعا این اقدام در شکوفایی تولید در صنعت خودرو کمک موثری خواهد بود.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل در ادامه با اشاره مسدود  بودن حساب بانکی این شرکت گفت : در سال تولید ملی، انتظار حمایت بیشتری از سوی دستگاه‌های مسئول می رود .

یکه زارع خاطر نشان کرد : باید رویه هایی اتخاذ شود که ضمن رعایت حقوق مصرف کنندگان، منافع تولید کنندگان نیز در نظر گرفته شود چرا که این اقدام جز به تعطیلی کشاندن این شرکت نتیجه دیگری را به دنبال نخواهد داشت.

وی در ادامه افزود : البته مسئولان سازمان تعزیرات وعده دادند که ظرف روزهای آینده مشکل مسدود بودن حساب بانکی شرکت ایران خودرو دیزل را رفع نمایند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=6301
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه