قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

صادرات 6 ميليارد دلاري صنعتي در 5 ماهه ابتداي سال/ سهم 36 درصدي توليدات صنعتي از صادرات

میهن صنعت : قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت از صادرات 6 ميليارد دلاري صنعتي طي 5 ماهه ابتداي سال خبر داد.


میهن صنعت : قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت  از صادرات 6 ميليارد دلاري صنعتي طي 5 ماهه ابتداي سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت مسعود موحدي در حاشيه افتتاح دوازدهمين نمايشگاه بين‌المللي صنعت تهران افزود : اين ميزان 36 درصد كل صادرات كشور را شامل مي شود.

موحدي افزايش كيفيت و استقبال از كالاهاي توليدي را در بازارهاي خارجي بر اساس آمارهاي ارائه شده نشان از افزايش قدرت رقابت توليدات ايراني در بازارهاي داخلي و خارجي دانست و اضافه كرد : خوشبختانه صادرات روز به روز كيفيت و محتواي بيشتري پيدا مي‌كند.

وي افزود: رويكرد صادراتي كشور به سمت افزايش صدور محصولات صنايع پيشرفته و با تكنولوژي بالاست به شكلي كه نزديك به 80 درصد صادرات صورت گرفته، محصولاتي بوده كه به نحوي با تكنولوژي متوسط و پيشرفته مرتبط بوده است.
موحدي تصريح كرد: حركت از صادرات سخت‌افزار به سمت صادرات دانش فني و نيز صادرات 4.1 ميليارد دلاري خدمات فني – مهندسي در سال گذشته نشان مي‌دهد كه توان داخلي در جهت قابل قبولي مجتمع شده است.

به نوشته معدن نیوز  قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت، ايجاد برند و نام و نشان تجاري مي تواند توليد را به سمت پايداري در بازارهاي هدف هدايت كند.
موحدي با اشاره به طرحهاي مديريتيدر مواجهه با  نوسانات قيمت مواد اوليه در شرايط نوسانات نرخ ارز افزود : صنعت مجموعه اي است كه با سيستم‌هاي ديگر در ارتباط است. سيستم پولي و بانكي بايد كار خود را انجام دهد، سيستم پشتيباني ارزي نيز به وظيفه خود عمل كند و وزارت صنعت معدن و تجارت نيز كار مربوط به حوزه خود را در حل مشكلات انجام مي دهد.

به گفته وي ايجاد مركز مبادلات ارزي حاصل پيگيري هايي بود كه وزارت صنعت معدن و تجارت انجام ‌داد تا ارز بدون چالش و نوسان و به شكل شفاف و مشخص در اختيار بخش توليد قرار گيرد.

قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: خوشبختانه اين مركز روز به روز در حال گسترش است به گونه‌اي در روز اول با عرضه ده ميليون دلار شروع به كار كرد و در روزهاي اخير اين مبلغ به 110ميليون دلار رسيده است.
دوازدهمين نمايشگاه بين‌المللي صنعت تهران ديروز در محل دائمي نمايشگاه‌هاي تهران آغاز به كار كرد و تا 17 مهرماه  برپاست.

در دوازدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت تهران تعداد 408 شركت ايراني و 118 شركت خارجي از كشورهاي جهان در مساحتي بالغ بر 24200 مترمربع فضاي نمايشگاهي آخرين دستاوردها و آموخته هاي خود را در زمينه توليد انواع تجهيزات صنعتي، ارائه انواع خدمات فني و مهندسي، انواع ماشين آلات، ابزار آلات و اتوماسيون صنفي به معرض نمايش قرار دادند.

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=4394
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه