میهن صنعت :

صادرات 8 ميليون و 673 هزار دلار كالاي صنايع دستي از همدان

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: امسال 8 ميليون و 673 هزار دلار صادرات از گمرك همدان در بخش صنايع دستي و فرش انجام شد.


رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: امسال 8 ميليون و 673 هزار دلار صادرات از گمرك همدان در بخش صنايع دستي و فرش انجام شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني میهن صنعت به نقل از روابط عمومي سازمان صنعت ،معدن و تجارت همدان، محمدمهدي فرشچي‌موحد  اظهار داشت: در سال جاري 8 ميليون و 673 هزار دلار كالا در بخش صنايع دستي و فرش از طريق گمرك استان به ديگر كشورها صادر شده است.

وي ادامه داد: اين ميزان كه معادل 28 درصد از صادرات استان همدان را به خود اختصاص داده از نظر وزني يك‌هزار و 835 تن بوده است.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان افزود: مهم‌ترين اقلام صادراتي اين بخش سفال است كه با صادرات 5 ميليون و 891 هزار دلاري و سهم 19 درصدي دومين كالاي مهم صادراتي استان را به نام خود ثبت كرده است.

وي در ادامه سخنانش خود تصريح كرد: اين كالا به كشورهايي چون عراق، امارات، قطر، ايتاليا، هلند و دانمارك صادر شده است.

فرشچي‌موحد خاطرنشان كرد: شيشه دست‌ساز نيز با 2 ميليون و 412 هزار دلار و هشت درصد از صادرات استان سومين كالاي مهم صادراتي استان به شمار مي‌رود كه اين محصول نيز به كشورهاي عراق، دانمارك و امارات صادر شده است.

وي تصريح كرد: فرش دستباف از ديگر اقلام مهم صادراتي اين بخش بوده كه با 233 هزار دلار به كشور عراق صادر شده است.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان افزود: مجمسه گچي، پلي استر، مبلمان، گليم و سبد چوبي ديگر اقلام صادراتي اين بخش به شمار مي‌رود.

وي در پايان سخنانش گفت: لازم به ذكر است كه صادرات اين بخش در تيرماه امسال 2 ميليون و 309 هزار دلار و به وزن 500 تن بوده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2397
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه