میهن صنعت :

صادرات LPG به عراق افزایش یافت

میهن صنعت : یک منبع آگاه از توافقات جدید صادرات گاز مایع(ال‌پی‌جی) به عراق خبر داد و گفت: با افزایش تولید گاز مایع تا پایان برنامه پنجم، صادرات این محصول نیز افزایش می‌یابد.

به گزارش میهن صنعت یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس با اشاره به توافقات جدید صورت گرفته در مورد افزایش صادارت گاز مایع (ال پی جی) به عراق که در سفر اخیر هیئت ایرانی به عراق صورت گرفت گفت: یکی از محورهای مهمی که در سفر مسئولان شرکت ملی گاز به عراق مطرح شد، افزایش صادرات گاز مایع یا (ال پی جی) بود که مقرر شد شرکت بازرگانی گاز ایران به نمایندگی از ایران برای صادرات ال پی جی اقدام کند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی مذاکراتی بین شرکت بازرگانی گاز ایران به نمایندگی از شرکت ملی گاز با وزارت نفت عراق آغاز شده است و دو طرف درباره حجم و قیمت فروش گاز مایع مذاکراتی را در دستور کار قرار داده اند.

این در حالی است که مطابق آخرین گزارش رسمی شرکت ملی گاز، افزایش ظرفیت تولید گاز مایع یکی از اهداف توسعه صنعت گاز کشور تا پایان برنامه پنجم است.در صورت اجرای طرح‌های افزایش تولید و جدید پالایشگاهی ظرفیت تولید گاز مایع ایران در مجموع تا پایان برنامه پنجم حدود 9.4 میلیون تن افزایش می یابد.

گزارش خبرنگار فارس اضافه می کند چندی پیش برخی از رسانه های خارجی اعلام کرده بودند که ایران پس از اعمال تحریم های صادرات نفت وگاز، صادرات ال پی جی را کاهش داده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=8346
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه