با کاهش ترافیک تهران - کرج

صرفه‌جویی سالانه 365 میلیون دلار سوخت

میهن صنعت : معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر توسعه محورهای مواصلاتی استان البرز گفت: با افزایش محورهای بین استان تهران و البرز و کاهش ترافیک، خودروها سالانه 365 میلیون دلار سوخت صرفه‌جویی می‌شود.

 

 

به گزارش میهن صنعت به نقل از فارس «توانا»، محمدرضا رحیمی در مراسم افتتاح فاز یک پروژه ادامه آزادراه شهید همت تا کرج به طول 6 کیلومتر و افزایش ظرفیت آزادراه تهران ـ کرج در فاز یک، اظهار داشت: راه، نقش اساسی در توسعه اقتصاد کشورها دارد و هیچ کشوری بدون توسعه شبکه راه‌ها اقتصاد موفق نخواهد داشت.

وی ادامه داد: اتصال شهرها و استان‌ها در ایران به دلیل گستردگی خاک این کشور پرهزینه است.

وی با اشاره به اینکه استان البرز و شهر کرج در ردیف سه شهر پرجمعیت ایران قرار دارند، تصریح کرد: با این حجم تردد خودروها بین تهران و کرج اگر سالانه یک بزرگراه هم بین این دو شهر ساخته شود کم است، بنابراین باید راه‌های متعددی شامل روی زمین، زیرزمین بین تهران و کرج ساخته شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه کاهش مصرف سوخت و حذف ترافیک، هزینه‌های سنگین ساخت آزادراه را توجیه می‌کند، تصریح کرد: اگر روزانه 220 هزار خودرویی که بین تهران و کرج تردد می‌کنند، یک ساعت در ترافیک بمانند، هر خودرو 5 لیتر بنزین بیشتر مصرف می‌کند که با احتساب تعداد خودرو روزانه یک میلیون و 200 هزار لیتر سوخت مصرف می‌شود،این رقم در سال با احتساب سوخت یک دلاری 365 میلیون دلار خواهد بود، در صورتی که اگر این ترافیک از بین برود این رقم صرفه‌جویی می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم توسعه محورهای مواصلاتی شمالی، جنوبی و مرکزی استان البرز و کرج تصریح کرد: باید بزرگراه، آزادراه و زیرگذر و روگذرهای لازم در استان البرز احداث شود.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: در این راستا می‌توان از سرمایه بخش خصوصی استفاده کرد و بازگشت سرمایه از طریق اخذ عوارضی صورت گیرد.

رحیمی ادامه داد: حجم بازار حمل و نقل آسیا در حال حاضر 4 هزار میلیارد دلار است که ایران رقمی اندک از این مبلغ را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به توسعه ترانزیت در کشور گفت: در 6 ماه ابتدایی سال، 23 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بخش ترانزیت رشد داشته‌ایم، ضمن آنکه در سه سال فعلی نسبت به چهار سال ابتدایی عمر دولت، 75 درصد رشد در بخش ترانزیت صورت گرفته است.

وی با اشاره به توسعه خطوط ریلی کشور اظهار داشت: تا قبل از دولت نهم کلاً 9 هزار کیلومتر خط آهن در کشور وجود داشت، اما هم‌اکنون بیش از 9 هزار کیلومتر خط آهن در دست احداث است.

وی با اشاره به اینکه دولت نهم و دهم خدمتگزاری به مردم را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار داشت: با وجود احداث بسزای جاده‌ها و راه‌ها، ترافیک کماکان وجود دارد، زیرا روزانه تعداد قابل توجهی خودرو وارد ناوگان کشور می‌شود، با این وجود، میزان سوانح رانندگی امسال کاهش بسزایی داشته است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=5762
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه