سیف خبر داد

صف بانک های خارجی برای امضای قراردادهای فاینانس با ایران

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به ایجاد صف‌های متعدد از سوی بانکها و کشورهای خارجی برای امضای تفاهمنامه‌های فاینانس با ایران گفت: بزودی شاهد سرازیر شدن سرمایه‌های خارجی به کشور خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ولی‌الله سیف در مراسم آغاز اجرای دو برنامه ایجاد اشتغال برنامه فراگیر اشتغال 96 و همچنین ایجاد اشتغال روستایی و عشایری که در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد گفت: در روزهای اخیر شاهد امضای قراردادهای فایناس بین‌المللی بوده‌ایم و اینطور گفته شده که یک صفی ایجاد شده و البته این قراردادها همچنان ادامه خواهد داشت. در روزهای آینده شاهد تفاهمنامه‌های بین‌المللی دیگری خواهیم بود و این موضوع سرمایه‌های خارجی را به کشور سرازیر می‌کند و از این طریق اشتغالزایی فراگیر ایجاد خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر حمایت از ایجاد اشتغال از طریق سه برنامه پیگیری می‌شود که در نخستین طرح حمایت  از بنگاه‌های کوچک و متوسط از ابتدای سال 95 در دستور کارنظام  بانکی قرار گرفت.

عبده تبریزی اقتصاددان و مشاور مالی وزیر راه و شهرسازی در برنامه تلویزیونی با بیان این که سرمایه گذاری مستقیم خارجی بهتر از فاینانس است نبست به بار مالی فاینانس برای کشور هشدار داد و گفت نباید در دریافت تامین مالی خارجی عجله داشته باشیم.

منبع:تسنیم

 
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=133699
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه