میهن صنعت :

صنعت تایر در سال گذشته رشد چندانی نداشت

میهن صنعت : مشاور و سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر در خصوص وضعیت این صنعت در سال 91 گفت: در 6 ماهه نخست سال 91 صنعت تایر با افت تولید مواجه بود اما در 6 ماهه دوم همین سال با افزایش تولید، این افت تقریباً جبران شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، مشاور و سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر در خصوص وضعیت این صنعت در سال 91 گفت: در 6 ماهه نخست سال 91 صنعت تایر با افت تولید مواجه بود اما در 6 ماهه دوم همین سال با افزایش تولید، این افت تقریباً جبران شد.

مصطفی تنها افزود: عمده مشکلات صنعت تایر در سال گذشته مانند بسیاری از صنایع در تأمین مواد اولیه خلاصه می شد به طوری که تأمین مواد اصلی ترین مشکل کارخانه ها به شمار می رفت که تأمین آن هر روز با مشکلات بیشتری روبرو شد.

وی تصریح کرد: نوسانات نرخ ارز و ارائه بخشنامه های مختلف در مقاطع مختلف از جانب مسئولین مدیریت بازار و ارز نیز سبب بروز مشکلاتی در این صنعت گردید به طوری مشکل تأمین ارز سبب بروز مشکلات نقدینگی شد که در پی نوسانات ارزی ضرورت داشت که هر روز نقدینگی بیشتری را در اختیار داشت تا مواد اولیه مورد نیاز را از کانال های موجود و در شرایط تحریم تهیه کرد بنابراین در مجموع در سال 91 صنعت تایر تنها توانست به اهداف مورد نظر در تولید دست یابد.

وی با بیان اینکه صنعت تایر در سال 91 رشد چندانی نداشته است اظهار داشت: در سال 91 تنها قادر به حفظ این صنعت بودیم زیرا مشکلات موجود قابل مقایسه با مشکلات سال 90 نبود و مسائل موجود در زمینه های مذکور روز به روز پیچیده تر و بیشتر می شد و تمام توجه به حفظ صنعت بود و امکان پیشرفت چندانی وجود نداشت.

مشاور انجمن صنفی صنعت تایر به خبرخودرو گفت: با وجود شرایط تحریم نمی توان از هیچ منبعی جهت تأمین دائم مواد اولیه استفاده کرد همچنین هر روزه قوانین معامله با بازار ایران و قوانین داخلی جهت معامله با کشورهای مختلف در حال تغییر است بنابراین مداوماً ناگزیر به جایگرینی مواد و فعالیت دائم بخش های تحقیقاتی جهت جلوگیری از افت کیفیت محصول هستیم در نتیجه تنها پیشرفت صنعت تایر در سال گذشته را می توان تأمین مواد اولیه و تولید محصول با کیفیت قبلی دانست.

وی تصریح کرد: هم اکنون هدف کارخانجات تولید کننده افزایش سهم تایرهای رادیال است چرا که در سالهای گذشته تکنولوژی تولید تایرهای رادیال سنگین در داخل کشور کسب و تا امروز در حال گسترش است بنابراین با تغییر سلیقه بازار و تغییراتی که در نسل خودروهای سنگین کشور در حال انجام است قطعاً گسترش تولید خود را در این زمینه متناسب با نیاز بازار خواهد بود.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر طرح تولید تایر رادیال سواری در کردستان به طور جدی در حال پیگیری است اما مشکل تأمین ارز مانع از پیشرفت طرح ها می شود همچنین کارخانجات طرح های مختلفی جهت به روز رسانی تکنولوژی با استانداردهای بین المللی داشتند چرا که استانداردهای جهانی در حال تغییر است و این بحث در بازار جهانی صنعت تایر کشور تأثیرگذار است و اجرای تمامی این طرح ها منوط به تأمین ارز است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: انجام اقدامات زیربنایی در صنعت تایر نیازمند توجه دولت به صنعت تایر و تأمین نیازهای این صنعت به واسطه صندوق توسعه ملی است که اخیراً بر روی صنعت تایر بسته شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=15240
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه