میهن صنعت:

صنعت خودروسازی سال سختی را تجربه کرد

میهن صنعت: عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت : سال 92 اتفاقات خوبی را برای صنعت خودروسازی رقم نزد و مشکلات مختلفی را به همراه داشت .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمدرضا نجفی منش در گفتگویی افزود : تحمیل تحریم های این صنعت در تابستان 92 عمده ترین مشکل خودروسازان بود و شرایط سختی را برای این صنعت بوجود آورد .

وی در ادامه به سایر معضلات این صنعت اشاره کرد و اظهار داشت : عدم تامین نقدینگی منجر به کاهش تولید خودرو در سال 92 شد به گونه ای که خودروسازان کمترین میزان تولید در سه سال اخیر را تجربه نمودند .

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان با اشاره به بهبود وضعیت صنعت خودرو در اواخر سال 92 تصریح کرد : تعلیق تحریم ها پس از شش ماه و همایش برگزار شده در آذرماه اتفاقات مثمر ثمری بود که بر شرایط وخیم صنعت خودرو تاثیر گذاشت البته لازم به ذکر است که 95 درصد از تحریم ها از جمله تحریم های بانکی همچنان باقی است .

وی افزود : امید می رود با پشتیبانی به عمل آمده توسط دولت و حمایت ملت کلیه تحریم ها لغو و بواسطه آن نیز وضعیت صنعت خودرو بهبود یابد .

محمدرضا نجفی منش در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به سفر هیات های خارجی به ایران گفت : این امر بیانگر اشتیاق و علاقمندی شرکت های خودروساز خارجی برای همکاری با ایران است .

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان از تشکیل مجدد شورای سیاست گذاری خودرو به عنوان یک اتفاق بسیار مثبت در سال 92 یاد کرد و اذعان داشت : تاکید وزیر صنعت و معدن و تجارت مبنی بر افزایش تولید خودرو در سال 93 و رفع موانع صنعت خودروسازی نیز قطعا در بهبود وضعیت خودروسازان در سال 93 تاثیرگذار خواهد بود .

به گفته وی تولید یک میلیون و 300 هزار خودرو در سال 93 در دستور کار خودروسازان قرار دارد . هرچند با این تیراژ تولید نیز نمی توان به تیراژ سال 90 رسید اما نسبت به دو سال اخیر قابل قبول است .

محمدرضا نجفی منش به لزوم راه اندازی لیزینگ خودرو اشاره کرد و گفت : رفع مشکلات نقدینگی خریداران با راه اندازی مجدد لیزینگ و افزایش وام خودرو به 15 الی 20 میلیون تومان امکان پذیر است .

وی همچنین از ورود خودروهای جدید به بازار در سال 93 خبر داد و اظهار داشت : این امر دغدغه خریداران خودرو را برطرف خواهد کرد چراکه آنها همواره به دنبال خرید خودروهای جدید بوده اند .

 

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه شرکت های خارجی در سال 93 فعالیت خود را در ایران از سر خواهند گرفت تصریح کرد : احتمال می رود در سال 93 شرکت های خارجی به ایران بازگردند و فعالیت خود را آغاز نمایند .

به نقل از خبر خودرو وی در انتها ضمن اشاره به تامین نقدینگی خودروسازان از طریق صندوق توسعه ملی گقت : با توجه به تاکید مسئولین بر افزایش صادرات  ، تامین نفدینگی خودروسازان نیز از طریق صندوق توسعه ملی صورت خواهد گرفت اما از سوی بانک ها هیچگونه وعده ای مبنی بر تامین نقدینگی صورت نگرفته است و مشکلات بوجود آمده با بانک ها به حول و قوه خود باقی است .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=44722
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه