صنعت خودرو ایران تا 90 درصد خودکفا شده است

مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: با توجه به اتفاقاتی که در تولید پژو 206 طی چهار ماه گذشته افتاد، می‌توانیم این خودرو را با نام خودمان تولید و به بازار عرضه کنیم.


 به گزارش ميهن صنعت، جواد نجم‌الدین در همایش اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اگر تحریم‌ها واقعاً اثری را که دشمنان به دنبال آن هستند در اقتصاد کشور داشت، باید این آثار را در صنعت خودرو مشاهده می‌کردیم، اما نه تنها تأثیری در این صنعت نداشت، بلکه تولید خودروی کشور نیز در حال افزایش است.

وی تصریح کرد: با توجه به اتفاقاتی که در تولید پژو 206 طی چهار ماه گذشته افتاد، می‌توانیم این خودرو را با نام خودمان تولید و به بازار عرضه کنیم.

مدیر عامل ایران خودرو با بیان اینکه نباید صبر کرد، تا تحریم‌ها تأثیر بگذارد و بعد از آن به دنبال خلاقیت برویم، افزود: باید طوری عمل کنیم که اگر چند سال دیگر خواستند تحریم‌ها را شکننده‌تر کنند، یا دیوانگی کنند و به ما حمله کنند، سد محکمی در برابر آنها باشیم.

این صحبت نجم‌الدین با تکبیر کارگران روبرو شد.

وی با بیان اینکه در صنعت خودرو خودکفایی تا مرز 90 درصد نیز اتفاق افتاده است، گفت: ارتباط گسترده‌ای با دانشگاه‌ها داریم و هم اکنون حدود 600 پروژه تا مرحله تأیید و تجاری‌سازی در صنعت با دانشگاه‌ها در حال اجرا است.

مدیرعامل ایران خودرو تأکید کرد: تولید 206 ساخت داخل، طراحی موتور ملی، ساخت قالب های بزرگ بدنه خودرو و خودکفایی درتولید موتورهای کم مصرف از مهم‌ترین اثرات مثبت تحریم ها است.

به نوشته فارس، نجم‌الدین مقایسه صنعت خودروی ایران و کره را نادرست دانست و افزود: عمر صنعت خودروی ایران کمتر از 17 سال است، نه 40 سال و این فاصله بین صنعت خودروی ایران و کره ناشی از تفکرات وارداتی آن زمان است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=6482
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه