میهن صنعت :

صنعت خودرو توان لازم براي دستيابي به رشد مضاعف را دارد

میهن صنعت : معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و رئيس هيات عامل سازمان گسترش اظهار داشت: در حال حاضر توان مهندسي و زيرساخت ها در كشور براي بازگشت و رشد صنعتي كشور بويژه در حوزه خودروسازي بطور كامل مهياست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دكتر سيد رضا نوروز زاده در حاشيه مراسم افتتاح خط توليد موتور TU3 در ايران خودرو با بيان مطلب فوق افزود: حركت صنعت خودرو از سال 1376 با تاسيس انجمن خودروسازان و سپس شركت هاي طراحي و مهندسي مانند ساپكو آغاز شد و از توليد پيكان به توليد محصولات متنوع و تعميق ساخت داخل و ارتقاي كيفيت دست يافتيم.

دكتر نوروز زاده افزود: در سه دهه گذشته به دلايل متعدد از جمله واردات بي‌رويه با ارزهاي ارزان‌قيمت، سبب شد پس از جهش اخير قيمت ارز، قطعه سازان و توليدكنندگان با چالش جدي مواجه شوند.

معاون وزير صنعت با اشاره به اينكه در دوسال گذشته توليد خودرو به‌شدت كاهش يافته بود، گفت: لازم است ابتدا بايد خودروسازان به روند قبلي برگردند و توليد را به اعداد و ارقام گذشته برسانند. براي مثال ايران خودرو امسال توليد600 هزار خودرو را در برنامه دارد. اين شركت با توليد كيفي و كاهش هزينه مي‌تواند برنامه‌هاي تحقيق و توسعه خود را از جمله توليد داخلي موتور TU3 با استانداردهاي بالا به انجام برساند.

رئيس هيات عامل ايدرو با اشاره به اينكه توان مهندسي و زيرساخت ها در كشور بطور كامل مهيا است، تصريح كرد: با ثباتي كه در بازار بوجود آمده، تنها عزم ملي توليدكنندگان لازم است تا به نتايج مطلوب دست پيدا كنيم.

دكتر نوروز زاده ضمن بيان اينكه در گذشته وقتي قرار بود از توليد محصول قديمي به محصول جديد دست بيابيم، سرمايه‌گذاري‌هاي چندصد ميلياردي صورت مي‌گرفت، افزود: اما امروز براي رسيدن به يك خودروي جديد فقط چند ده ميليارد تومان سرمايه‌‌ لازم است. براي مثال ارزبري موتور TU3 با ساخت داخل 1000 يورو كاهش يافته است.
وي در پايان خاطرنشان كرد: اميدواريم همه دست اندركاران و توليدكنندگان دست به دست يكديگر بدهند و ما نيز در سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران آماده هستيم تا براي گذشته را جبران كرده و به سوي آينده روشن حركت كنيم.

 لازم بذكر است، موتور كم مصرف TU3 ساخت داخل، قرار است بر روي خودروهاي 206 تيپ 2 نصب شود

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=59918
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه