رئیس کمیسیون اصل ۹۰:

صنعت خودرو در حال مونتاژکاری است

میهن صنعت : رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه صنعت خودروسازی ایران در حال مونتاژکاری است، گفت: صنعت خودرو با نگاه منفعت‌جویانه کوتاه‌مدت نجات پیدا نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از فارس، محمدعلی پورمختار در مراسم رونمایی از 4 محصول گروه بهمن اظهار داشت: در حال حاضر خودروسازان با مشکلات خاصی روبه‌رو هستند البته در سالهای گذشته هم که خبری از تحریم نبود شاهد همین روند در شرکت خودروسازی بودیم و مونتاژکاری که در گذشته انجام می‌شد همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه، در گذشته انتقاداتی در مورد شرکت ایران ناسیونال مطرح می‌شد ،گفت: در حال حاضر نیز این انتقادات به شکل دیگری مطرح است و مونتاژکاری ادامه دارد. تنها اسم فرایندها به CK و یا CBU تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه نگاه خودروسازان از ابتدا یک نگاه درآمدی بوده است و می‌خواهند منافع سهامداران را تأمین کنند،گفت: این دومین ایرادی است که بر صنعت خودروسازی کشور حاکم است.

پورمختار با بیان اینکه صنعت خودروی ایران با نگاه منفعت‌جویانه کوتاه‌مدت نمی‌تواند نجات پیدا کند افزود: در حال حاضر برندهای مهمی در صنعت خودروی دنیا فعال هستند که در طول یک یا دو سال ایجاد نشده است، بلکه با توجه به منافع بلندمدت توانسته‌اند به جایگاه خوبی در دنیا برسند.

وی تأکید کرد: باید در صنعت خودروسازی به جایی برسیم که اگر خودروی خارجی با تعرفه پایین وارد کشور شد مردم از آن استقبالی نکنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=43411
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه