در صورت تداوم سهل انگاری مسوولان

صنعت قطعه سازی از دست می رود

در شرایطی كه در دوران بحران اقتصادی، آمریكائی ها با تزریق 40 میلیارد دلار از صنعت خودروسازی خود حمایت کردند، چگونه است كه برخی از نمایندگان مجلس که خود را اقتصاددان دلسوز می دانند، حمایت از صنعت خودرو كشور را آن هم در قالب تسهیلاتی كه بازپرداخت باید شود ا


به گزارش خبرنگار «میهن صنعت»، دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو با بیان این مطلب گفت: اعلام اختصاص 10هزار میلیارد ریال به صنعت خودرو، شرایطی امیدوارکننده را برای قطعه سازان فراهم کرده بود به طوری که بسیاری از آنها برای خرید مواد اولیه جدید اقدام کرده‌اند، درحالی که در پرداخت این تسهیلات سنگ اندازی های زیادی صورت می گیرد.

ساسان قربانی تصریح کرد: وضع صنعت خودروسازی کشور به مرحله بحرانی رسیده و این صنعت در آستانه تعطیلی قرار گرفته است درحالیکه برخی مسوولان حاضر به پذیرش این موضوع نبوده و هیچ اقدامی در جهت رفع این مشکل انجام نمی دهند.

دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو افزود: در حالیكه خودروسازان در تأمین مواد اولیه و بخشی از قطعات نیم ساخته كه به كشور وارد می شود با مشكل مواجه هستند و گسترش مشكلات بر تیراژ تولید آنها تأثیر گذاشته است، كاهش نقدینگی به افزایش این فشار کمک کرده و تولید و اشتغال در این بخش مهم از صنعت كشور را تحت الشعاع قرار داده است.

وی افزود: كاهش نقدینگی خودروسازان یعنی عدم پرداخت مطالبات قطعه سازان و این یعنی تعطیلی تولید ملی در كشور که متاسفانه این موضوع چندان جدی گرفته نشده است.

قربانی در ادامه گفت و گو با پرشین خودرو افزود: انتظار بحق این است كه در راستای تحقق فرمایش رهبری معظم انقلاب در سال تولید ملی، قانونگذاران و مجریان دست در دست هم با حمایت قاطع از تولیدات داخلی كشور، نقشه شوم دشمنان این مرز و بوم را با شكست مواجه کنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3624
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه