میهن صنعت :

صنعت نفت نیازمند رویکردی جدید در فضای کسب و کار

میهن صنعت : معاون وزیر نفت در توسعه منابع انسانی و مدیریت تاکید کرد: صنعت نفت نیازمند یک رویکرد جدید در فضای کسب و کار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  کریم سلحشور در نخستین همایش مدیریت دانش در صنعت بالادستی نفت که در شهرک نفت اهواز برگزار شد، اظهارکرد: در دنیای دانش محور امروز فکر افراد، محور توسعه است و پایه‌های قدرت از مبانی فیزیکی به قدرت دانایی جابه‌جا شده‌ که این امر شرایط جدیدی در نظام بین‌الملل و اقتصاد ایجاد می‌کند.

 

وی افزود: ایران از نظر ذخایر نفت رتبه دوم را دارد و صنعت ایران از جایگاه منحصر به فردی برخوردارست لذا ضروریست این جایگاه در آینده نیز تداوم یابد.

 

سلحشور تصریح کرد: صنعت نفت تامین‌کننده 54 درصد از درآمدهای عمومی و 84 درصد از درآمدهای ارزی کشور است. همچنین 95 درصد از انرژی کشور از طریق این شرکت تامین می‌شود.

 

وی پیام برگزاری همایش مدیریت دانش در صنعت بالادستی نفت را ضرورت استقرار مدیریت دانش در صنعت نفت عنوان و اظهار کرد: در این راستا باید از تجربیات مدیران و کارشناسان بهره برد.

 

همچنین در این مراسم حمید گلپایگانی – مدیرعامل شرکت ملی‌حفاری ایران – گفت: در دوران ورود به صحنه رقابت، رویکرد تمرکز بر مسائل رفاهی نیروی انسانی، ارتقابندی‌های مهندسی و توجه به استانداردها، مورد توجه قرار می‌گیرد و امروزه باتوجه به تجارب 20 سال گذشته می‌توانیم در پروژه‌های بزرگ بین‌المللی نقش‌آفرین باشیم.

 

وی افزود: هم اکنون به مدیریت دانش نیازداریم که در این راه باید با الگوبرداری صحیح، قدم برداشت. به تازگی قانونی تصویب شده که طبق آن افرادی که می‌خواهند ارتقاء یابند، ابتدا باید دوره‌های آموزشی لازم را بگذرانند که در صنایع بالادستی این آموزش اهمیت بیشتری دارد.

 

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت ملی‌حفاری ایران تصریح کرد: امروزه باتوجه به توان کشور در تمام صنایع می‌توانیم بسیاری از تجهیزات حفاری را بسازیم که اکنون در حال انجام است و تاکنون نیز تجهیزات زیادی ساخته شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=18861
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه