میهن صنعت

ضربه مهلک قاچاق قطعات به پیکره صنعت قطعه سازی

عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان گفت : متاسفانه مشکل قاچاق قطعات وجود دارد و تاکنون دولت نتوانسته مانع آن شود زیرا که موضوع قاچاق کالا تنها مربوط به قطعات خودرو نیست .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ابوالقاسم آروند در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در خصوص درخواست قطعه سازان برای دستگیری این افراد اظهار داشت : یکی از راه های پیگیری این افراد از طریق مغازه داران یا فروشندگان قطعات است و به این ترتیب می توان مرکز فروش و تهیه قطعات قاچاق را کشف و فعالیت آن را متوقف کرد .

وی خاطرنشان کرد : شرکت های خودروساز نباید از قطعات چینی و بی کیفیت استفاده کنند زیرا استفاده از قطعات چینی ضربه مهلکی به پیکره صنعت خودرو و قطعه سازی داخلی وارد می کند .

آروند با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در تولیدات داخل وجود ندارد ، بیان کرد : متاسفانه به دلیل عدم حمایت و پشتیبانی از قطعه سازان داخلی ، رکود حاکم بر بازار و عدم تزریق نقدینگی از سوی دولت ، شاهد قاچاق قطعات بی کیفیت از سوی تولیدکنندگان داخلی هستیم .

وی ادامه داد : بنا به تاکید مقام معظم رهبری باید کالاهای قاچاق پس از رویت بلافاصله امحا شود ضمن آنکه برخورد قاطع با خاطیان صورت گیرد تا دیگر شاهد قاچاق انواع کالا به کشور نباشیم .

وی در خصوص کیفیت قطعات داخلی ابراز داشت : به طور قطع قطعات داخلی از کیفیت و استاندارد کافی برخوردار هستند و همچنین خودروسازان با دقت قطعات داخلی را کنترل و بررسی می کنند .

وی در پایان اذعان داشت : یکی از عوامل مهم پیشرفت قطعه سازی داخلی و جلوگیری از قاچاق قطعات ، فرهنگ سازی بین شهروندان است که لزوما این کار توسط رسانه ها انجام می گیرد ؛ لازم به ذکر است قطعه سازان داخلی باید با قطعات را با کیفیت بالاتر و همچنین قیمت مناسب تر تولید و در اختیار شهروندان قرار دهند .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=87724
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه