میهن صنعت :

ضرورت اصلاح ساختار صنعت خودرو ایران

میهن صنعت : عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، راهکار رفع مشکلات صنعت خودرو را خصوصی سازی کامل این بخش ذکر کرد و گفت : باید صنعت خودرو به بخش خصوصی توانمند و قدرتمند واگذار شود و دولت هم کمک کند تا با نظارت درست کیفیت خودروهای داخل افزایش یابد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، راهکار رفع مشکلات صنعت خودرو را خصوصی سازی کامل این بخش ذکر کرد و گفت : باید صنعت خودرو به بخش خصوصی توانمند و قدرتمند واگذار شود و دولت هم کمک کند تا با نظارت درست کیفیت خودروهای داخل افزایش یابد.

عطاء الله حکیمی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، مشکلات مالی شرکتهای خودروساز را به لحاظ وجود مشکلات ساختاری در این بخش دانست و گفت : در حال حاضر ساختار و بدنه شرکتهای خودروساز با مشکل روبروست و همچنان تغییر و توسعه تکنولوژی در این صنعت با کندی صورت می گیرد.

وی گفت : تا زمانی که راهکاری درست و اساسی برای این صنعت ارائه نشود صنعت خودرو نجات نخواهد یافت.

نماینده رودبار در خانه ملت همچنین مهمترین راهکار نجات صنعت خودرو را واگذاری آن به بخش خصوصی عنوان کرد و افزود : دولت باید در جهت اصلاح ساختار صنعت خودرو کمک کند تا صنعت خودرو ، صنعتی رقابتی در دنیا شود.

حکیمی تصریح کرد : باید استراتژی درستی برای صنعت خودرو تعریف شود و پس از آن تزریق نقدینگی به این صنعت صورت گیرد.

وی در ادامه بر لزوم همکاری دولت و مجلس کشور به منظور ارتقای کیفیت خودروهای داخلی تاکید و اظهار داشت : در برهه کنونی و حساس کشور همکاری دولت و مجلس در جهت ارتقای کیفی خودروها ، ضروری است تا ضمن افزایش تولید و رفع موانع در این بخش از صنعت ، مواد اولیه مورد نیاز شرکتهای خودروساز نیز در اختیار آنها قرار گیرد.

وی گفت : مشکل جدی صنعت خودرو در گذشته قیمت تمام شده قطعات چینی و تمایل به استفاده از این قطعات بود اما امروز که نرخ ارز افزایش یافته ، واردات مقرون به صرفه نخواهد بود بنابراین موقعیت بسیار مناسبی فراهم شده که خودروسازان با قطعه سازان داخلی به توافق برسند.

 

وی همچنین به قابلیت و توان قطعه سازی داخلی در ساخت و تولید قطعات اشاره و اظهار داشت : قطعا قطعه سازان کشور از توان و قابلیت و تکنولوژی به روز و بالایی برای تولید و ساخت قطعات برخورداند به شرط اینکه مسائل حاشیه ای که امروز در برخی شرکتهای خودروساز وجود دارد جمع آوری شود و همزمان نظارت  جدی و اساسی از سوی مجلس و خصوصا اعضای کمیسیون صنایع صورت گیرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=13250
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه