میهن صنعت :

ضعف ارزیابی و کنترل باعث تولیدقطعات بی کیفیت می شود

میهن صنعت : عضو انجمن قطعه سازان خودرو گفت: ضعف ارزیابی و کنترل باعث تولیدقطعات بی کیفیت خودرو می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، علی قویدل اظهار داشت: تقلب زیادی در عرصه تولید قطعات خودرو صورت می‌گیرد که این وضعیت در برخی استان ها به مراتب بیشتر است.

 
وی بیان داشت: چندی پیش یک گروه از متقلبین و متخلفین که اقدام به ساخت قطعات خودروی تقلبی می کردند در مسیر راه آهن اصفهان به تهران دستگیر شدند و ۲۳ نفر به دستگاه قضایی معرفی شدند.

 
عضو انجمن قطعه سازان خودرو اعلام کرد: این محموله از قطعات خودروی تقلبی در روستاهای اطراف اصفهان تولید شده و قرار بود وارد بازار عراق شود.

 
وی اعلام کرد: اگر چه مجوز برای واردات و صادرات قطعات خودرو به راحتی صادر می شود اما به علت اینکه با انواع قطعات با کیفیت های مختلف مواجهیم بنابراین اختلاف قیمت های فاحشی را شاهدیم که در این حوزه باید مسئولان بیش از بیش وارد شوند.

 
قویدل اظهار داشت: مسئولان باید نظارت بیشتری درباره تولید قطعات خودرو داشته باشند زیرا تقلب در این زمینه افزایش‌ یافته است.

 
وی تصریح كرد: بسیاری از شرکت‌هایی که مدعی تولید قطعات اصلی خودرو هستند ارزیابی‌های فنی و کیفی نشده‌اند.

 
عضو انجمن قطعه سازان خودرو ادامه داد: نبود ارزیابی و کنترل کیفیت باعث ارائه قطعه بدون امنیت به مشتری می‌شود.

 
قویدل تأکید کرد: ارائه این قطعات تقلبی باقیمت پایین‌تر به بازار علاوه بر سلب اعتماد مشتری، ایمنی کالای مصرف‌کننده را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 
وی اظهار داشت: آماری از رضایتمندی مشتریان در خصوص خدمات پس از فروش قطعات خودرو نداریم اما یکی از الزامات موفقیت هر سازمانی ارتقاء خدمات پس از فروش است.

 
عضو انجمن قطعه سازان خودرو بیان داشت: در این سالها ثبات قیمت در قطعات خودرو داشتیم اگر هم افزایش قیمتی صورت گرفته است به دلیل سالهای پیش بوده است که امسال اجرایی شده است.

 
وی خاطرنشان کرد: قطعات شرکتی یا قطعاتی که در بازار به‌ عنوان قطعات اصلی شناخته می‌شوند که از فرآیند خاصی برای دریافت استانداردهای لازم عبور می‌کنند.

 
قویدل گفت: این در حالی است که قطعات متفرقه یا غیر شركتی این روند را طی نکرده و استانداردهای لازم را ندارند.

 
وی با بیان اینکه قطعات تقلبی نسبت به قطعات اصلی از تفاوت قیمت زیادی برخوردارند، اظهار داشت: برخی از قطعه ‌سازان برای کنترل تقلب در برندهای مختلف و همچنین فروش قطعات تقلبی برای برخی از قطعات بارکد ردیابی نصب کردند که این كار تا حدودی این معضل را رفع کرده است.

مرجع : خبرگزاری مهر
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=73014
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه