میهن صنعت:

ضعف خدمات‌دهی به فرهنگیان در کلانشهر تبریز

ستادهای اسکان فرهنگیان استان آذربایجان شرقی ناتوان در ارائه خدمات مناسب به فرهنگیان است و این امر سبب سرگردانی این خانواده‌ها در شهر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  سازمانها و نهادها به منظور ایجاد رفاهیات برای پرسنل و کارکنان زیرمجموعه خود همواره رفاهیاتی را مدنظر قرار می دهند تا بتوانند در کنار فعالیت های کاری در روزهای فراغت از کار بتوانند اوقات خوشی را در کنار خانواده سر کنند.

یکی از این رفاهیات پیش‌بینی شده ایجاد مهمانسراهایی ویژه اسکان کارکنان ادارات که در این زمینه آموزش و پرورش به دلیل گستردگی و حجم بالای پرسنل و جامعه هدف ارائه این خدمت را در تمام فصول سال و ایام تعطیلات تابستانی و عید نوروز در اولویت قرار داده است.

سازمان آموزش و پرورش هر استانی به فراخور امکانات و حجم ورودی مسافران و گردشگران در پیک سفر مراکز را برای اسکان فرهنگیان پیش‌بینی می کند که شامل ظرفیت خانه معلم و اسکان در مدارس است و در این راستا ستادی تحت عنوان "ستاد اسکان فرهنگیان" راه اندازی کرده است.

این ستاد وظیفه خدمات دهی به مسافران فرهنگی و معلمان را در ایام سفر برعهده دارد. اصولا استفاده از ظرفیت اسکان در مراکز خانه معلم به صورت پیش ثبت نام و رزرو اینترنتی انجام می شود تا خانواده فرهنگیان با فراق بال بیشتری قصد سفر کنند.

گاهی حجم مسافران ورودی به یک شهری همچون تبریز در فصل تابستان به دلیل آب و هوایی مناسب و مطبوعی که دارد بسیار گسترده می شود که ارائه خدمات به مسافران دچار چالش و اختلال می شود.

تبریز شهری با مردمان خون گرم و مهمانواز است اما گویا ارائه خدمات سطحی در این شهر سبب نارضایتی تعداد قابل توجهی از فرهنگیان شده است و از سفر خود به این شهر دلزده شدند.براساس مشاهدات عینی خبرنگار تیتربرتر در آذربایجان شهری و کلانشهر تبریز و گفتگو با فرهنگیان میهمان در این شهر از ایجاد ناهماهنگی در اسکان فرهنگیان خبر می دهد که سبب سرگردانی مسافران فرهنگی شده است.

براساس گزارشات رسیده، خانه معلم کلانشهر تبریز توان ارائه خدمات به مسافران تابستانی ویژه فرهنگیان را ندارد به طوری که به جای تسهیل شرایط برای اسکان فرهنگیان با امکان رزرو به صورت سیستمی و یا تلفنی، از متقاضیان خواسته است که برای رزرو سوئیت به صورت حضوری مراجعه کنند.

اکثر مسافرانی تابستانی به ویژه فرهنگیانی که امید به اسکان در خانه معلم دارند، با طی کردن مسافت های طولانی در ساعاتی بین 7 تا 10 شب وارد شهر تبریز می‌شوند و در حالی که در اوج خستگی برای اسکان مراجعه می‌کنند، کسی پاسخگو نیست و ملاک در اسکان را رزرو از قبل عنوان می کنند.

این فرهنگیان با کودکان خردسال و سالمند در شرایطی که مطالبات معوق بسیاری از دولت طلب دارند باید برای یافتن سرپناهی برای اسکان در شهر غریب به مهمانسراها و هتل‌هایی که مراجعه کنند که هزینه گزافی را بر آنها تحمل می‌کند.

از طرفی غیر از  خانه معلم ، برای اسکان فرهنگیان مدارسی را با درجه بندی یک تا چهار به صورت موقت پیش‌بینی کرده‌اند اما سوئیت‌های درجه یک همواره شامل حال معلمان نمی‌شود و مختص مدیران است و دیگر مدارس نیز از حداقل امکانات برخوردار هستند و تنها به یک اتاق یا کلاس درسی که در گوشه آن میز و صندلی‌ها جمع شده و یک تخته فرش و چند پتو در گوشه دیگر پهن شده، بسنده کرده‌اند که دور از شأن و منزلت یک معلم در کنار خانواده‌اش است.

شأن و جایگاه خانواده فرهنگیان که در طول سالتحصیلی در کنار تخت سیاه به علم‌آموزی می‌پردازد بیش از اسکان در یک کلاس بی‌روح است و باید مسئولان مربوطه در این زمینه راهکاری را بیابند تا منزلت اجتماعی معلمان حفظ شود و خاطره خوشی از سفر در ذهن ثبت کنند.
 

منبع : تیتر برتر

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=183282
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه