"اختصاصی میهن صنعت"

ضعف های کارشناسی در برگزاری نمایشگاه بین المللی خودرو تهران

برگزاری نمایشگاه بین المللی خودرو ایران که پس از 12 سال به میزبانی شهر تهران برگزار خواهد شد از پیش زمینه های خوبی بهره نمی برد.شاید یکی از مهمترین معضلات پیش رو عدم دسترسی مناسب بازدیدکنندگان به این نمایشگاه می باشد که بهتر بود قبل از برگزاری و تصمیمگیری نهایی در خصوص محل برگزاری آن، با کارشناسان این حوزه نیز مشورت بیشتری صورت می گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه خودرو پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شاید مهمترین دست آورد صنعت خودرو در دوران پسابرجام می توانست در حضور پر قدرت شرکت های خودروساز داخلی در نمایشگاه بین المللی خودرو تهران  نمود پیدا کند، موضوعی که برخی از کارشناسان و همچنین سخنگوی کمیسیون صنایع نیز به آن اشاره داشته و از آن به عنوان نماد پویایی صنعت خودرو یاد می کنند.

اما خبرهای رسیده حاکی از عدم حضور برخی از این شرکت ها در این نمایشگاه است چنانکه موضوع برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب مورد اقبال آنان قرار نگرفته و محل برگزاری نمایشگاه با این درجه از اهمیت را مناسب نمی دانند.

برگزاری نمایشگاه بین المللی خودرو ایران که پس از 12 سال به میزبانی شهر تهران برگزار خواهد شد از پیش زمینه های خوبی بهره نمی برد.شاید یکی از مهمترین معضلات پیش رو عدم دسترسی مناسب بازدیدکنندگان به این نمایشگاه می باشد که بهتر بود قبل از برگزاری و تصمیمگیری نهایی در خصوص محل برگزاری آن، با کارشناسان این حوزه نیز مشورت بیشتری صورت می گرفت.

حسین گروسی، عضو سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم نیز در این خصوص به خبرنگار «میهن صنعت» گفت : موضوع نمایشگاه خودرو از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد چرا که در خصوص افزایش کیفیت در تولید داخلی به واسطه همکاری با برندهای معتبر دنیا که در نمایشگاه های اینچنینی حضور پیدا خواهند کرد، موثر است.

وی افزود : بنده به شخصه با برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب مخالف نبوده چنانکه شاید از لحاظ سنگینی نوع برگزاری، محل برگزاری آن مناسب باشد اما در خصوص بازدید آحاد مردم از این نمایشگاه باید تدابیر ویژه ای اتخاذ می شد و اصولا برای برگزاری اینگونه نمایشگاه های ویژه صنعتی می بایست جلسات کارشناسی برگزار میگردید و در خصوص حمل نقل های عمومی تصمیماتی اتخاذ می شد.

به گزارش خبرنگار میهن صنعت جای بسی تعجب است که شورای شهر تهران موضوع ترافیک را در خصوص برگزاری نمایشگاه بین المللی خودرو در محل دائمی نمایشگاه ها را، علت اصلی مخالفت خود بیان می کند و نمایشگاهی با این مقدار از اهمیت در حوزه صنعت و اقتصاد کشور، به شهر آفتاب منتقل می شود .

با این حال همین چند وقت پیش بود که نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی در شرایطی که طی چند ماه گذشته چند نمایشگاه دیگر در این حوزه در مناطق مختلف دیگری از جمله مصلی تهران برگزار گردید، نیازمند برگزاری در سئول بود و نکته جالب اینجاست که تعداد سالن های این نمایشگاه نسبت به سال گذشته از 8 سالن به 12 سالن افزایش داشته است و این یعنی استقبال بیشتر و احیاناً ترافیک بیشتر!!!

کاظم محمدی نیکخواه، فعال بازار خودرو در گفتگو با خبرنگار «میهن صنعت» عنوان کرد : ماهیت برگزاری نمایشگاه آن هم بعد از 12 سال ارزشمند است اما بهتر بود قبل از تصمیمات نهایی از تجربیات متخصصان این حوزه و همچنین اتحادیه های خودرویی نیز استفاده می شد.معضل ترافیک در چمران وجود داشته و مشکل عدم دسترسی مناسب در شهر آفتاب.

این فعال بازار خودرو ادامه داد : اگر بگوییم به غیر از شهر آفتاب مکان مناسب دیگری که این معضلات را پوشش دهد وجود نداشت کاملا غیرکارشناسی و غیر منطقی است.حضور آحاد مردم به عنوان علاقه مندان حوزه صنعت خودرو در نمایشگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بهتر بود در خصوص انتخاب محل برگزاری نمایشگاه، تنها به معضل ترافیک فکر نمی شد.

استفاده از تجربیات بزرگان این صنعت به هرچه بهتر برگزاری این مراسم کمک می کرد و بهتر بود چنین نمایشگاهی آن هم در شرایط پسابرجام به پشتوانه کارشناسی بیشتر و دقیقتری برگزار می گردید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=100629
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه