میهن صنعت :

طراحی بسته‌های 200 میلیارد دلاری توسعه‌ نفت/ شرکت‌های معتبر خارجی در اولویت

میهن صنعت : معاون وزیر نفت از طراحی بسته‌های توسعه‌ای صنایع بالادستی نفت کشور به ارزش‌ 200 میلیارد دلار خبر داد و گفت: شرکت‌های معتبر خارجی در اولویت واگذاری این طرح‌ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، معاون وزیر نفت از طراحی بسته‌های توسعه‌ای صنایع بالادستی نفت کشور به ارزش‌ 200 میلیارد دلار خبر داد و گفت: شرکت‌های معتبر خارجی در اولویت واگذاری این طرح‌ها هستند.

 

محسن خجسته مهر با اشاره به این که برای توسعه صنایع بالادستی نفت کشور نیاز به سرمایه‌گذاری 200 میلیارد دلاری وجود دارد گفت: بر همین اساس وزارت نفت بسته‌های سرمایه‌گذاری با حجم 200 میلیارد دلار را طراحی کرده است.

 

معاون وزیر نفت در برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوریبا بیان این که برای تامین این حجم از سرمایه‌گذاری روش‌های مختلفی پیش‌بینی شده است اعلام کرد: حضورشرکت‌های نفتی خارجی یکی از این گزینه‌هاست.

 

وی اظهار کرد که اگر چه هنوز تحریم‌ها علیه ایران ادامه دارد اما این محدودیت‌ها مقطعی است؛ چرا که عدم حضور شرکت‌های نفتی خارجی در ایران برای آنها ضرر و زیان غیرقابل جبرانی داشته است.

 

خجسته‌مهر اولویت واگذاری بسته‌های سرمایه‌گذاری به شرکت‌های خارجی را با پیمانکارانی دانست که پیش از این سابقه حضور در طرح‌های نفتی ایران را داشته‌اند.

 

در پایان معاون وزیر نفت در امور برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری به ایسنا گفت: ایران با توجه به ظرفیتی که دارد آماده استقبال از شرکت‌ها نفتی خارجی برای حضور در طرح‌های بالادستی نفت کشور است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=13905
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه