میهن صنعت :

طراز تولید خودرو با تقاضای بازار هماهنگ نیست

میهن صنعت : عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : در حال حاضر ضمن اینکه تولید خودرو در کشور با دشواری هایی روبرو است شرایط کنونی واردات نیز شانس خوبی برای تولیدات داخلی فراهم کرده است.

به گزارش میهن صنعت، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : در حال حاضر ضمن اینکه  تولید خودرو در کشور با دشواری هایی  روبرو است شرایط کنونی واردات نیز شانس خوبی برای تولیدات داخلی فراهم کرده است.

ایرج ندیمی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : گشایش اعتبارات ارزی و نوسانات نرخ ارز موجب گردیده که واردات به سهولت صورت نگرفته و این وضعیت تا حدودی به نفع تولید داخل است از سویی به جهت اینکه وابستگی تولیدات داخلی به واردات و مشکل تولید برخی از قطعات ، مشکلاتی را برای تولید و تعادل در بازار تولید خودرو ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد : در چنین شرایطی علاوه بر مشکلات و همچنین شانسی که برای تولید کنندگان داخلی وجود دارد از جهتی وضعیت موجود موقعیتی را برای دول فراهم نموده که می تواند از طریق حقوق گمرکی ، سودی را برای اداره کشور کسب کند که به نظر می رسد باید بین این سه موقعیت متفاوت دشواری های واردات و تولید و نیاز به درآمد حاصل از واردات ،ارتباط درست و منطقی برقرار شود.

وی گفت : صنعت خودرو ایران که در حال حاضر با مشکلاتی برای خرید و  واردات تکنولوژی روبرو است آیا باید در این شرایط به واردات محصول روی آورد که این نیز نکته ای است  از سویی واردات خودرو باید جنبه عمومی داشته باشد یا شخصی ، قطعا در کنار هم قرار دادن این پنج نکته و ارتباط درست بین آنها ، سیاستهای صنعت خودرو کشور را به خوبی تعریف خواهد نمود.

نماینده لاهیجان در خانه ملت در ادامه با اشاره کاهش تولید و همچنین اهمیت خروج ارز در شرایط کنونی گفت :به جهت اینکه طراز تولید خودرو با تقاضای بازار هماهنگ نیست واردات مشکلی برای خودروسازان ایجاد نخواهد کرد.

ندیمی تصریح کرد : به نظر نمی رسد امروز واردات خودرو مشکل اصلی تولید کنندگان نیست بلکه تامین منابع مالی و ارزی و حل مشکلات مربوط به واردات و صادرات است که هم اکنون موانعی برای صنعت خودرو ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه واردات خودرو در شرایط حاضر نباید بر اساس سیاست امتیاز دهی باشد ، یاد آورشد : این  بدین معنی است که اتاق مبادلات ارزی را که به تولیدکننده داخلی اختصاص داده را برای واردات نیز صرف نکند.

وی گفت : در صورتی که ارز برابری به واردکننده داده نشود واردات خودرو مشکلی بوجود نخواهد آورد بلکه این شرایط امتیازی برای خودروساز داخلی خواهد بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=8471
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه