میهن صنعت :

طرح ارزیابی ثانویه خودرو کلید خورد

میهن صنعت : معاون فنی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از آغاز طرح ارزیابی ثانویه خودروهای کارکرده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، معاون فنی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از آغاز طرح ارزیابی ثانویه خودروهای کارکرده خبر داد.

 

حمیدرضا امیری مقدم در نشست خبری اظهار کرد: وظیفه این شرکت ارتقای کیفیت و استاندارد زندگی مردم است هر چند که بسیاری از مشتریان به دلیل جایگاه نظارتی تمایلی به فعالیت ما ندارند.

 

وی با بیان اینکه تاکنون ارزیابی کیفی خودروها در حوزه فرایند تولید محصول نهایی و خدمات پس از فروش صورت می‌گرفت، خاطرنشان کرد: از این به بعد حوزه ارزیابی ثانویه خودرو نیز به فعالیت‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اضافه شده است که براساس آن خودروهای کارکرده پس از 40 تا 50 هزار کیلومتر پیمایش در مراکز معاینه فنی چک شده و اطلاعات واقعی‌تری درباره کیفیت خودرو و شاخص‌های فنی، مکانیکال و الکتریکال آن منتشر و به اطلاع مردم می‌رسد.

 

معاون فنی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ادامه داد: هیچ خودروسازی از بازرسی ثانویه خودروهای خود خوشحال نخواهد شد زیرا کیفیت واقعی این محصولات را مشخص می‌کند اما ما براساس وظیفه ذاتی خود این کار را انجام خواهیم داد.

 

وی افزود:‌ به طور کلی هر خودرویی که در دنیا تولید می‌شود دارای سه دوره عمر نوزادی، بهره‌برداری و اسقاط است که براساس آن شرکت سازنده مدت گارانتی خودرو را تعریف می‌کند.

 

وی با تاکید بر اینکه مدت زمان گارانتی خودرو اتفاقی و تصادفی تعیین نمی‌شود، تصریح کرد: خودروساز براساس نمودار عمر خودرو و زمان به تعمیر افتادن آن دوره گارانتی را تعریف می‌کند به‌گونه‌ای که سعی می‌کند دوره گارانتی قبل از آغاز دوره تعمیر به پایان برسد تا هزینه‌های خود را کاهش دهد.

 

امیری‌ مقدم افزود: بنابراین خودروسازان هرچه نسبت به کیفیت محصولات خود اطمینان بالاتری داشته باشند دوره گارانتی بیشتری را برای آن تعیین خواهند کرد.

معاون شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گفت: این شرکت برای ورود به حوزه نظارت بر روند ساخت و ساز نیز با سازمان نظام مهندسی و شهرداری وارد مذاکره شده است تا برای ساختمان‌های در حال ساخت شناسه کیفی صادر شود.

 

وی ادامه داد: در تهران بعد از خودروها بیشترین آلایندگی مربوط به موتورخانه مراکز صنعتی، خدماتی و منازل است بنابراین طرح بازرسی از موتورخانه مراکز بزرگ نیز در دستور کار قرار گرفته است. پس از آن کارخانه‌ها و صنایع جانبی تهران بیشترین آلایندگی را دارند که در این زمینه 10 کارخانه انتخاب شده و در حال ارزیابی آلایندگی آن‌ها هستیم.

 

امیری ‌مقدم افزود: این شرکت برای کنترل کیفیت کالاهای وارداتی طرحی را برای بازرسی در مبداء پیش از سفارش کالا از طرف بازرگانان ایرانی آغاز کرده است که براساس آن پیش از سفارش کالا، توانایی و امکانات تولیدکننده خارجی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
به گزارش ایسنا معاون فنی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تصریح کرد: در حال حاضر خریداران خارجی کالاهای ایرانی چنین اقدامی را انجام می‌دهند به عنوان مثال در کرمان باغ‌های پسته‌ای که انحصارا محصول خود را برای صادرات به آلمان تولید می‌کنند توسط خریدار خارجی محصور شده و کلیه مراحل کاشت، داشت و برداشت آن‌ها تحت نظارت است تا خریدار از کیفیت محصولات اطمینان حاصل کند.

 

وی همچنین از رو به افزایش بودن حوادث آسانسور در سطح کشور خبر داده که یکی از دلایل آن تعمیر و تغییر غیر استاندارد آسانسورهای در حال استفاده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=14121
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه