میهن صنعت :

طرح افزايش توليد شكر به وزارت صنعت ارائه شد

میهن صنعت : رئيس هيات عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران گفت: اين سازمان تاكنون 220 ميليارد ريال براي نوسازي و بازسازي كشت و صنعت هفت تپه هزينه كرده است كه اين منابع بايد توسط دولت تامين شود.

به گزارش میهن صنعت رئيس هيات عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران گفت: اين سازمان تاكنون 220 ميليارد ريال براي نوسازي و بازسازي كشت و صنعت هفت تپه هزينه كرده است كه اين منابع بايد توسط دولت تامين شود.

به گزارش خبرگزاري موج، غلامرضا شافعي، با بيان اين مطلب گفت: كشت و صنعت هفت و تپه، مسن‌ترين و قديمي‌ترين كارخانه توليد شكر از نيشكر در كشور است كه نيم قرن از تاسيس آن مي گذرد و بر اثر گذشت زمان و عدم نوسازي در حال خارج شدن از گردونه توليد بود كه به ايدرو واگذار شد.
وي كه در بازديد از شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه سخن مي گفت، اظهار داشت: ظرفيت توليد اين كارخانه 100هزار تن شكر در سال است كه هنوز به اين ظرفيت نرسيده و نوسازي اين كارخانه توسط ايدرو همچنان ادامه دارد.
شافعي تصريح كرد: كشت و صنعت هفت تپه زمين كافي براي توسعه در اختيار دارد و اگر آب كافي نيز در اختيار اين مجموعه قرار گيرد، ايدرو آمادگي دارد با اتكا به نيروهاي متخصص كشور در زمينه ابزار و تجهيزات و ماشين آلات، آن را بطور كامل نوسازي كرده و ظرفيت توليد كارخانه را به 150 هزار تن شكر در سال برساند.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين يادآور شد: با تكميل واحد توليد بيواتانول از باگاس كه ضايعات نيشكر محسوب مي شود، روزانه 10 هزار ليتر اتانول زيستي با قابليت استفاده بعنوان سوخت خودروها در هفت تپه توليد و به بازار عرضه خواهد شد.
شافعي با اشاره به ميزان شكر توليدي كشور بيان كرد: هم اكنون شكر مازادي براي صادرات وجود ندارد و ايدرو در اين زمينه طرحي را براي افزايش توليد شكر در كشور تنظيم و به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه كرده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=5923
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه