میهن صنعت :

طرح مسائلی در خصوص آزادسازی واردات خودرو غیر منطقی است

میهن صنعت : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : با آزادسازی واردات خودرو نه تنها مشکل امروز صنعت خودرو حل نخواهد شد ، بلکه صنعت خودرو داخلی از بین خواهد رفت .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : با آزادسازی واردات خودرو نه تنها مشکل امروز صنعت خودرو حل نخواهد شد ، بلکه صنعت خودرو داخلی از بین خواهد رفت .

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : در شرایطی که مشکل تامین ارز برای تولید داخلی وجود دارد و واردات خودرو موجب خروج ارز از کشور خواهد شد بنابراین طرح مسائلی در خصوص آزادسازی واردات خودرو غیر منطقی است.

وی تصریح کرد : هم اکنون واردات خودرو با تعرفه مشخصی در حال انجام است اما به نظر می رسد با افزایش نرخ ارزواردات خودرو در شرایط فعلی توجیهی نداشته باشد.

وی تاکید کرد :  قطعا در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید تمام امکانات کشوردر راستای تقویت تولیدات داخلی و صنعت خودرو سوق یابد .

وی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم تقویت خودروسازان داخلی در جهت افزایش تولید خودرو در کشور ، اظهار داشت : در پیش از افزایش نرخ دلار ،کل واردات خودرو ، 30 ، 40 هزار دستگاه در سال و کل تولید داخل نیز یک و نیم میلیون در سال بود اما در سال جاری به جهت مشکلات ایجاد شده برای خودروسازان، تولید خودرو به نصف کاهش یافت که این اتفاق ، مشکلاتی را نیز در بازار خودرو بوجود آورد بنابراین با افزایش تولید مشکلات کنونی بازار برطرف خواهد شد.

وی با توجه به برخی اظهارات در خصوص اختصاص ارز مبادله ای به واردات خودرو گفت : قطعا اختصاص ارز مبادله ای نیز مشکل قیمت خودروهای وارداتی را نیز برطرف نخواهد کرد و واردات خودرو صرفه اقتصادی را به دنبال نخواهد داشت ضمن اینکه با اختصاص ارز به واردات خودرو به جای تولید داخل، صنعت خودرو داخل ضربه سنگینی خواهد خورد.

نماینده شهریار در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد : باید ارز موجود در کشور به جای اختصاص به واردات به تولید داخل داده شود و تنها حمایت از واردات قطعات CKD  و مورد نیاز صنعت خودرو صورت گرفته و در این راستا تسهیلات و ارز مورد نیاز در این بخش تامین شود تا تولید داخل افزایش یابد.

گروسی افزود : با آزادسازی واردات خودرو نه تنها مصرف کننده منتفع نخواهد شد ، بلکه برخی واسطه ها و دلالان سود خواهند برد و سرمایه گذاری که در این سالها برای صنعت خودرو صورت گرفته به هدر خواهد رفت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=12257
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه