میهن صنعت:

طرح مفهومی ب.ام.و Coupé Gran M8 تعبیری نوین از یک خودروی لوکس

در کنار طراحی پویای این طرح ، برند ب.ام.و تصویری نو از معنای لوکس را ارائه میدهد : فوق العاده اسپورت، برونگرا و منحصر بفرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در کنار طراحی پویای این طرح ، برند ب.ام.و تصویری نو از معنای لوکس را ارائه میدهد: فوق العاده اسپورت، برونگرا و منحصر بفرد.

اغراق نیست اگر بگوییم ب.ام.و سری ۸ قله جدیدی را در سرزمین ب ام و نمایان کرده و مفهوم اسپورت بودن و شیکی را به بهترین شکل با یکدیگر ادغام کرده و در خود جای داده است. طرح مفهومی ب.ام.و Gran M8 Coupé چشم اندازی جذاب و شگفت انگیز از سری ۸ را برای ما ترسیم میکند. تجلی واژه لوکس ب.ام.و Coupé Gran M8 فراتر از یک خودروی اسپورت لوکس چهار در است. این مدل معنای جدیدی از واژه لوکس را تعریف میکند.

ب.ام.و Coupé Gran M8 به راستی برای آن دسته از افراد ساخته شده است که به دنبال یک خودروی خاص هستند. حقیقتا هیچ چیز بیشتر از چنین خودرویی شما را متمایز از باقی افراد نمیکند.

مدیر طراحی ب ام و ام و ب ام و آی، دوماگوی دوکک “Dukec Domagoj ،”میگوید: ب ام و ام با این مدل، ترکیبی از لوکس بودن و آرامش را به نمایش گذاشته است. همانند طرح مفهومی سری ۸ ،طراحی ب.ام.و M8 Coupé Gran نیز بر زبان جدید ب ام و داللت دارد: طراحی بدنه خودرو بیش از پیش بر دینامیک آن تاکید کرده است. خطوط بدنه اندک در عین حال بسیار دقیق و هوشمندانه، اصل اساسی طراحی این مدل را که همان دینامیک بودن است، برجسته کرده است.

نمای جلو- نوید یک رانندگی هیجان انگیز و دینامیک:

در نگاه اول نمای مسطح و فراخ جلوی ب.ام.و Coupé Gran M8 نوید یک عملکرد خارق العاده را به ما میدهد. سطح عضالنی و خطوط دقیق روی کاپوت نشان دهنده ظرفیت باال و قدرتمند آن است.

چهره ب ام و سری ۸ جدید، از نمای جلوی Coupe Gran M8 کامال قابل تشخیص است. خطوط جلو پنجره به سمت طرفین عریض تر گشته است که نشان دهنده افزایش مرکز ثقل این مدل است.

دو بخش بیضی شکل جلو پنجره همانند ب ام و کوپه های قبلی با یک فریم در میانشان به یکدیگر متصل شده و به یک عنصر واحد تبدیل شده اند. چراغ های جلو کمی باالتر از جلوپنجره قرار میگیرند و عالوه بر تاثیرگذاری و زیبایی بصری بیشتر، بر ارتفاع پایین خودرو در جاده تاکید میکند. جلوپنجره طالیی رنگ به نمای جلوی خودرو جلوه خاصی بخشیده است. درون چراغ های جلویی، تکنولوژی مشابه مدل مسابقه ای GTE M8 بکار رفته است که چهره ی چهار چشم گونه آن در کنار طراحی دینامیک و شش ضلعی، یک هارمونی کامل و چشم نواز با تمام اجزای این خودروی مسابقه ای مدرن و لوکس ایجاد نموده است. دریچه هوای قدرتمند از جنس CFK نیز اجازه کنترل بهینه هوا در مواقع الزم را میدهد.

اطراف خودرو- شکوه، زیبایی و ظرافت

طراحی متناسب و دینامیک Coupé Gran M8 Concept BMW از فاصله دور نیز قابل تشخیص است. فاصله زیاد بین دو چرخ، کاپوت کشیده، سقف منحنی و صندوق کوتاه همگی از مشخصه های یک کوپه شبح وار اسپورت و زیبا هستند. نقطه اوج سطح کار این مدل از نظر حسی در ستون C در باالی چرخ عقب خودرو نمایان میگردد. در این قسمت سقف با یک طراحی هوشمندانه به سمت عقب کشیده شده است. تغییرات و جابجایی های نرم در سطح خودرو از نظر بصری کامال راضی کننده است.

طراحی ب.ام.و Coupé Gran M8 به عنوان سری هشتم ب ام و M مجهز به سقفی از CFK میباشد، ظاهر و فیزیک این مدل، تاکیدی بر چسبندگی باالی این خودرو است.

این طرح مفهومی با رنگ “Vert Salève “که بسته به نور محیط از رنگ سبز تا آبی خاکستری به نظر می آید، یک بازی نور را در سطح خودرو به به نمایش میگذارد و ادغام این ویژگی با رنگ طالیی پنجره ها و جذابیت های خاص M BMW همانند کالیبر ترمزها، رینگ ها و دریچه ورودی هوای طالیی رنگ، درخششی بی بدیل را ایجاد میکند.

نمای عقب با ظاهری چشمگیر

نمای عقب ب.ام.و Coupé Gran M8 پویایی و جلوه ای همانند سایر M ها دارد. خطوط افقی نمای عقب خودرو، باعث شده است که نور در فضای پایین اسپویلر عقب خودرو متمرکزتر در عین حال سیال تر به نظر میرسد. چراغ های عقب سه بعدی با پوشش شیشه ای مشکی رنگ جایگاه عریض این مدل در جاده را نشان  میدهد. سپر عقب خودرو همان حس دینامیک نمای جلو را منتقل مینماید. در نهایت دو اگزوز دوقلو در دو طرف این مدل به سبک و سیاق M این سمفونی ویژه از BMW را تکمیل مینماید. سمفونی که حامل یک پیام واضح است: قدرت مطلق!

حرف آخر:

نمای بیرونی شگفت آور ب.ام.و Coupé Gran M8 ترکیبی جدید و جذاب از هویت اصلی M BMW و مفهوم شیکی و تجمل است. گروه ب ام و با طراحی Coupé Gran M8 و Coupé Gran 8er BMW چشم انداز این برند در آینده را نمایان ساخته است. با عرضه آنها در سال ۲۰۱۹ ،خانواده ب ام و سری ۸ تکمیل خواهد شد.

منبع: خودروپلاس

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=160938
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه