میهن صنعت:

ظرفیت تولید 46 هزاری خودرو در سایت های خارجی

میهن صنعت: مدیرعامل سایپا گفت: سایپا دارای ظرفیت تولید 945 هزار خودرو در داخل کشور در سال است که این رقم در سایت های خارجی ما همچون سوریه، عراق، ونزوئلا و سودان به 46 هزار دستگاه می رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  به نقل از باشگاه خبرنگاران سعید مدنی در دومین همایش بین المللی صنعت خودرو با بیان اینکه ایران کشور بزرگ و دارای نقش تعیین کننده در منطقه است، اظهار داشت: با توجه به زیرساخت های مناسبی که نسبت به کشورهای منطقه داریم حمایت از سرمایه گذاری خارجی را جز اصول خود قرار داده ایم.

مدیرعامل سایپا افزود: نیروی کار ارزان داریم که از این لحاظ دومین کشور پس از هندوستان هستیم. این مزیت خود تبدیل به یک جاذبه سرمایه گذار شده است.

وی تصریح کرد: زیرساخت هایی که در چند سال گذشته در صنعت خودرو ایران فراهم شده بسیار قوی است و همچنین زنجیریه تامین قوی در ایران ایجاد شده که بخشی نیز باید به آن اضافه شود.

مدنی اظهار داشت: 70 درصد از قطعات مورد نیاز تولید خودرو در ایران قابل تولید است.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری در ایران بسیار اقتصادی است و نیاز به سرمایه سنگین نیست چراکه توانمندی در ایران بالاست.

مدیرعامل سایپا اظهار داشت: سایپا دارای ظرفیت تولید 945 هزار خودرو در داخل کشور در سال است که این رقم در سایت های خارجی ما همچون سوریه، عراق، ونزوئلا و سودان به 46 هزار دستگاه می رسد.

وی همچنین افزود: تولید پراید را کاهش خواهیم داد و تا سال 95 به تدریج پلت فرم تیبا را توسعه خواهیم داد ضمن اینکه اسفندماه امسال تولید خودرو 232 با پلت فرم ایکس 200 را عملیاتی خواهیم کرد و از اواخر سال 95 به تدریج تولید پلت فرم ایکس 200 را کاهش داده و پلت فرم های دیگری را جایگزین خواهیم کرد.

مدنی به صادرات نیز اشاره کرد و گفت: در سال 2012، 222 میلیون دلار صادرات داشتیم که بنا به شرایط خاص صادرات ما کاهش یافت، امیدواریم امسال به 224 میلیون دلار صادرات برسیم.

به گفته وی فعالیت برون مرزی سایپا در بیش از 70 کشور است.

مدیرعامل سایپا تصریح کرد: ما 15 کشور همسایه داریم که با توجه به مزیت های نسبی کشور، ایران مناسبترین گزینه برای تولید خودرو و محصولات صنعتی برای ارسال به بازارهای اطراف در حال توسعه است.

وی ادامه داد: خودروهای ما در کشورهای اطراف طالب زیادی دارد و امیدواریم بتواننیم تمام این بازارها را در دست بگیریم.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در جهت افزایش صادرات گفت: فعالیت هایی در این زمینه انجام شده زیرا از اهداف ما توسعه صادرات تا رسیدن به 30 درصد از تولیدات داخل است.

وی افزود: در سالهای گذشته تنها 12 درصد میزان تولید داخل را صادر کردیم و به دلیل برخی شراطی صادرات ما کاهش یافت اما پیش بینی ما این است تا سال 2016 صادرات ما افزایش بیابد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=63257
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه