«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

ظرفیت های صنعت کشاورزی را در سال “رونق تولید” دریابیم

سال ۹۷ با تمام فراز و نشیب های اقتصادی به اتمام رسید و شاید به کارگیری سیاست های غلط توسط دولت و خروج شرکت های خارجی از ایران از عوامل اصلی این بحران اقتصادی باشد اما آنچه که در سال ۹۸ بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، مقابله با تنش های اقتصادی و در واقع خروج از این چالش ها و موانع است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سال ۹۷ با تمام فراز و نشیب های اقتصادی به اتمام رسید و شاید به کارگیری سیاست های غلط توسط دولت و خروج شرکت های خارجی از ایران از عوامل اصلی این بحران اقتصادی باشد اما آنچه که در سال ۹۸ بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، مقابله با تنش های اقتصادی و در واقع خروج از این چالش ها و موانع است. راه حل هایی زیادی توسط کارشناسان مطرح شده که می توان از شاخص ترین آن ها به استفاده از ظرفیت های کشور اشاره کرد.

یکی از بخش هایی که رابطه تنگاتنگ با توسعه اقتصادی دارد، صنعت کشاورزی است. کشاورزی در ایران از سابقه طولانی برخوردار است.

برخورداری از اقلیم های متنوع آب و هوایی و توانایی تولید انواع مختلفی از محصولات زراعی از جمله موارد قابل توجهی است که توقع را از این صنعت بالا برده است.

اما مشکلات پیش روی این صنعت مانند عدم سرمایه گذاری و علمی نبودن روش ها برای تولید و یا برداشت محصول مانع از حضور پررنگ آن در توسعه اقتصادی شده است. با به کارگیری روش های نوین در صنعت کشاورزی و توجه بیشتر به این بخش می توان امنیت موادغذایی و یا رشد اشغال جوانان را تضمین کرد و یا حتی با صادرات محصولات کشاورزی برای کشور ارزآوری کرد.

ارز آوری و وابسته نبودن به کشورهای خارجی تا حدودی مشکلات اقتصادی را مرتفع خواهد کرد.انتخاب شعار رونق تولید از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال جاری تنها راه برون رفت از مشکلات کشور است که با سرلوحه قرار دادن آن در بخش کشاورزی می توان ایران را به قطب منطقه در این حوزه مبدل کرد.

به نظر می رسد که دولت در راستای تحقق اهداف بخش کشاورزی در سال 98 برنامه هایی دارد که از مهمترین آن می توان به اختصاص بودجه 21هزار573 میلیارد و 447 میلیون ریالی اشاره کرد.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی در خصوص راهبردهای صندوق توسعه ملی در سال 98 براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری عنوان کرد: اختصاص بخشی از منابع به سرمایه در گردش برای کشاورزی نیز با هدف حفظ اشتغال و تولید موجود از اهداف کلیدی صندوق قرار خواهد داشت.

تبلور "رونق تولید" در صنعت کشاورزی یکی از مهمترین راه های مقابله با توطئه های دشمنان انقلاب است که تا میزان چشم گیری می تواند مشکلات معشیتی و رفاه جامعه نظیر اشتغال و یا گرانی برخی از کالاهای اساسی مانند گوشت را برطرف کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=174388
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه