میهن صنعت:

ظریف عازم وین شد

میهن صنعت: وزیر امور خارجه بامداد امروز در راس هیاتی برای آغاز دور جدید گفت‌وگوهای ایران و 1+5 با هدف مذاکرات درباره گام نهایی توافق‌نامه ژنو، عازم وین شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران به سرپرستی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ساعت 2 بامداد امروز تهران ترک کرد.

 

این مذاکرات دوشنبه‌شب در ضیافت شام محمدجواد ظریف و کاترین اشتون در اقامتگاه سفیر ایران در وین آغاز می‌شود، و دو طرف موضوعات مربوط به چگونگی و چارچوب‌های کاری مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 را بررسی می‌کنند.

 

ساعت 11 صبح سه‌شنبه (29 بهمن‌ماه) نشست ایران و 1+5 با حضور محمد جواد ظریف و کاترین اشتون و مدیران سیاسی 1+5 ادامه می‌یابد. قرار است در این گفت‌وگوها چارچوب مذاکرات و موضوع‌های گفت‌وگو برای اجرایی کردن گام نهایی توافق‌نامه ژنو که در برنامه اقدام مشترک آمده است، مشخص شود.

 

ظریف و اشتون توافق کرده‌اند که هر ماه برای ادامه مذاکرات یک نشست در سطح عالی داشته باشند که براین اساس ظریف و اشتون در اواخر اسفند یا پس از تعطیلات نوروز، دیدار دیگری با هم خواهند داشت.

 

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته این مذاکرات را سخت و فشرده توصیف کرد و تاکید کرد که در این گفت‌وگوها حقوق هسته‌ای ملت ایران حفظ خواهد شد.

ظریف همچنین گفت: که در این گفت‌وگوها درباره بعضی مواضع آمریکا علیه کشورمان و اظهارات بی‌مورد مقامات این کشور نیز با 1+5 گفت‌وگو خواهد داشت.

 

در این سفر، سیدعباس عراقچی، مجید تخت روانچی، حمید بعیدی‌نژاد، داوود محمدنیا،‌محمد امیری و رحیمیان، ظریف را همراهی می‌کنند.

 

همچنین هیات آمریکایی روز گذشته اعلام کرد که دو نفر را به ترکیب تیم مذاکره کننده خود افزوده است.

 

اعلام شده که سایر هیات‌های 1+5 با ترکیب قبلی در نشست حضور پیدا می‌کنند.

 

قرار است این گفت‌وگوها تا ظهر روز پنجشنبه ادامه یابد و پس از آن در صورت نیاز به ادامه گفت‌وگوها زمان آن تمدید می‌شود و اقامت هیات‌ها در وین طولانی‌تر خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=42094
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه