میهن صنعت :

عدم تاثیر توافقات 1+5 بر قیمت و بازار خودروهای داخلی

میهن صنعت : رئیس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان و نمایشگاه داران اتومبیل از عدم تاثیر توافقات اخیر بر بازار خودروهای داخلی خبر داد و گفت : توافقات اخیر 1+5 تاثیر چندانی بر بازار خودروهای داخلی نداشته و صرفا در برخی از خودروها کاهش 100 تا 500 هزار تومانی قیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رئیس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان و نمایشگاه داران اتومبیل از عدم تاثیر توافقات اخیر بر بازار خودروهای داخلی خبر داد و گفت : توافقات اخیر 1+5  تاثیر چندانی بر بازار خودروهای داخلی نداشته و صرفا در برخی از خودروها کاهش 100 تا 500 هزار تومانی قیمت را موجب شده است.

حسن زمانی افشار در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با اشاره به بازار گرم خرید و فروش خودرو های داخلی در ماههای اخیر ، یادآورشد :  بازار خرید و فروش خودرو پس از مدتها رکود ، در ماههای اخیر رونق خوبی یافته است و به طوری که هم اکنون بازار خرید و فروش خودروهای داخلی از بازار گرمی برخوردار است  و تقاضای بالا ، درصدی  قیمت خودروهای داخلی را افزایش داده است اما به نظر می رسد توافقات اخیر ژنو نتوانسته است بر رونق کنونی بازار ضربه ای وارد نماید.

وی همچنین از عدم تغییر و نوسان قیمت در بازار خودروهای وارداتی خبر داد و گفت : توافقات اخیر تاثیری بر قیمت خودروهای وارداتی نگذاشته است و رکود همچنان در بازار خودروهای وارداتی ادامه دارد اما بازار خودروهای دست دوم وارداتی از وضعیت مناسبی برخوردار است.

وی با اشاره به نوسانات جزیی قیمت در بازار خودروهای داخلی ، خاطر نشان کرد : در چند روز اخیر قیمت برخی از خودروهای داخلی نوسان قیمت بسیار کمی داشته است به عنوان مثال خودروی پژو پارس در چند روز گذشته حدود 35 میلیون 500 تا 600 هزار معامله می گردید و امروز به کاهش 300 تا 400 هزار تومان حدود 35 میلیون و 200 هزار تومان معامله شده است.

وی افزود : همچنین خودروی پژو 206 تیپ 5 در این یکی دو روز گذشته با کاهش 200 هزار تومانی خرید و فروش روبرو شده است و پژو 405 نیز بین 400 تا 500 هزار تومان زیر قیمت بازار معامله می شود.

رئیس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان و نمایشگاه داران اتومبیل در ادامه از عدم افزایش قیمت خودرو تا پایان امسال خبر داد و اظهار داشت : به نظر نمی رسد که ادامه مذاکرات و توافقات صورت گرفته تاثیری بر بازار خودروهای داخلی و افزایش قیمت در این حوزه داشته باشد.

افشار همچنین در خصوص قیمت و بازار خودروهای داخلی تا پایان امسال گفت : با توجه به نزدیکی بازار دهه فجر، نمی توان بازار و قیمت خودروهای را تا پایان امسال پیش بینی دقیقی کرد چرا که فروش های ویژه ای که در این مدت انجام می شود عملا بازار خودرو را تا حدودی مدیریت کرده و مانع افزایش قیمت دراین بخش خواهد شد.  

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=32821
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه