میهن صنعت :

عدم توجه به درخواست بازنگری در قیمت ، خودروسازان را زیان ده کرد

میهن صنعت : دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت : هر گونه تصمیم گیری نسبت به تاثیر کاهش سود تسهیلات بانکی در قیمت خودرو مستلزم اجرای آن از سوی دولت است تا بتوان در این ارتباط به بررسی و ارزیابی دقیق تری پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت : هر گونه تصمیم گیری نسبت به تاثیر کاهش سود تسهیلات بانکی در قیمت خودرو مستلزم اجرای آن از سوی دولت است تا بتوان در این ارتباط به بررسی و ارزیابی دقیق تری پرداخت.

احمد نعمت بخش در ادامه افزود : نرخ جدید سود بانکی و کاهش 2 درصدی آن در حالی اعلام شده است که خودروسازان در باز پرداخت تسهیلات ، همچنان باید با نرخ بهر ه های قبلی اقدام کنند و مسلما تصمیم اخیر بانک مرکزی تاثیری در کاهش نرخ تسهیلاتی که پیش از این اختصاص یافته ، نخواهد داشت.

وی تصریح کرد : باید منتظر اجرای تصمیم اخیر دولت در دریافت تسهیلات جدید بود مسلما با اعمال کاهش سود بانکی در دور جدید اختصاص وام و تسهیلات به شرکتها بهتر می توان در خصوص این اقدام و نقش آن بر قیمت تمام شده خودرو تصمیم گیری نمود.

به گفته وی دولت پیش از تصمیم کاهش 2 درصدی سود بانکی نیز در راستای کاهش تسهیلات تصمیماتی را اعلام کرده بود که عملی نگردید از این رو در حال حاضر بسیار زود است که در ارتباط با تاثیر این اقدام اخیر بانک مرکزی و تاثیر آن بر قیمت خودرو تصمیم گیری کرد.

وی خاطر نشان کرد : مسلما اجرای این تصمیم می تواند در قیمت تمام شده خودرو و کاهش زیان خودروسازان نقش موثری داشته باشد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به عدم توجه شورای رقابت به درخواست افزایش قیمت خودروسازان و تاثیر آن بر افزایش زیان دهی شرکتها افزود : متاسفانه از اردیبهشت ماه سال گذشته تا کنون شورای رقابت با هیچ در خواست افزایش قیمت خودروسازان موافقت نکرده است چنانچه این عدم توجه به درخواست شرکتها از سوی شورای رقابت موجب افزایش زیان دهی خودروسازان شده است.

نعمت بخش تصریح کرد : پس از تشکیل شورای رقابت مقرر گردید تا هر سه ماه یکبار این شورای نرخ تورم بخشی را در قیمت خودرو اعمال کند اما عدم توجه به این مسال موجب شد تا خودروسازان از دور قبلی این شورا نسبت به اجرای این مساله پی گیری هایی را نمایند که حاصل آن افزایش زمان بررسی آن از سه ماه به 6 ماه و نهایتا یک سال گردید که با تغییرات در شورای رقابت و حضور رئیس جدید شورا ،متاسفانه حدود دو سالی است که این مساله به فراموشی سپرده شده است.

وی گفت : البته اساسا شورای رقابت صرفا باید دستورالعمل تعیین قیمت خودرو را ارائه نماید و حق دخالت مستقیم در قیمت خودرو را ندارد .

وی تصریح کرد : متاسفانه دو سال است که قیمت خودرو تغییری نداشته و فریز شده ، طبعا در این مدت هزینه شرکتها افزایش یافته است اما عدم توجه به این مساله باعث افزایش زیان دهی خودروسازان شده است.

وی اظهار داشت : امید است با عملی شدن کاهش نرخ سود تسهیلات بخشی از زیان خودروسازان پوشش داده شود مسلما اجرای کاهش نرخ تسهیلات دررقم مورد تقاضای خودروسازان نسبت به افزایش قیمت قیمت تاثیر خواهد داشت.

وی گفت : هر چند خودروسازان مدت ریادی است که درخواست افزایش قیمت را به شورای رقابت ارائه کردند اما شورای رقابت تاکنون اقدامی در خصوص بررسی این درخواست ها نداشته است.
/خبرخودرو/

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع داخلی کشور و همچنین تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران از طریق تلگرام به کانال اختصاصی میهن صنعت (https://telegram.me/mihansanat ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=81423
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه