میهن صنعت :

عدم توجه خودروسازان به منافع مصرف کنندگان

میهن صنعت : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مشکلات تأمین قطعات را از عمده دلایل کاهش 51 درصدی تولید خودرو دانست و گفت: هم اکنون برخی از اقلام مورد نیاز جهت تولید خودرو از طریق واردات تأمین می شود لذا کمبود نقدینگی و کاهش تسهیلات بانکی موجب برو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ابوالفتح نیکنام در ادامه با بیان این مطلب افزود: به طور طبیعی افزایش قیمت سبب کاهش تقاضا می شود که این امر موجب نگرانی تولیدکنندگان جهت فروش شده و میزان تولید را کاهش می دهد.

وی تعیین راهکار جهت بهبود وضعیت کنونی را بسته به نگاه مدیریت دانست و اظهار داشت: در سراسر دنیا جهت افزایش میزان تولید و بالا بردن جذابیت خرید برای مشتریان راهکار جاری و اصولی کاهش سود فروش است اما در کشور ما به دلیل حمایت های همه جانبه دولت از صنعت خودرو، فعالان این صنعت قصد دستیابی به اهداف خود را دارند و به هیچ عنوان راضی به کاهش سود خود نیستند.

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خودروسازان داخلی عادت به پیمودن ره صد ساله در یک شب دارند و هیچ توجهی به منافع مصرف کنندگان ندارند.

وی طرز تفکر مدیران کنونی صنعت خودرو را نادرست دانست و متذکر شد: برای این مدیریت کاهش سود و در نظر گرفتن منافع مردم امری دشوار است به نحوی که مدیران این صنعت حتی در قراردادهای فروش محصولات به تعهدات خود عمل نمی کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم توجه دولت به مصرف کنندگان عنوان کرد: صنعت خودروسازی باز هم با یاری و حمایت های دولت به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

به گزارش پرشین خودرو نیکنام در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با ثابت ماندن نرخ دلار در قیمت های کنونی تمایل به خرید محصولات خارجی کاهش یافته و تولید داخلی جهت ورود به عرصه صادرات افزایش یابد که این امر مشروط به تغییر مدیریت ها است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=18600
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه