میهن صنعت :

عدم رشد متناسب تولید خودرو با توسعه و ایمنی جاده ها

متاسفانه با وجود توسعه صنعت خودرو و رشد تولید در این بخش در سالهای اخیر، این روند با ساخت و توسعه راهها و ارتقاء ایمنی جاده ها در کشور برابر نیست به طوری که تا کنون توسعه راهها متوازن با تولید خودرو در کشور صورت نگرفته است.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، ضمن انتقاد نسبت به عدم رشد متناسب تولید خودرو  با توسعه راهها و جاده ها در کشور، گفت : متاسفانه با وجود توسعه صنعت خودرو و رشد تولید در این بخش در سالهای اخیر، این روند با ساخت و توسعه راهها و ارتقاء ایمنی جاده ها در کشور برابر نیست به طوری که تا کنون توسعه راهها متوازن با تولید خودرو در کشور صورت نگرفته است. 

سید محمد میر محمدی با اشاره به نقش موثر سه عامل جاده ، خودرو و انسان در ایجاد حوادث رانندگی گفت : بر اساس آمار همواره درصدی از علت تصادفات مربوط به وضعیت جاده ها ، بخشی راننده و درصدی نیز مربوط به کیفیت خودروها می شود.

وی افزود : به نظر می رسد هر یک از این عوامل درصد مساوی را در ایجاد تصادفات داشته باشند بدین ترتیب لازم است علاوه بر توسعه و ایمنی راهها، توسعه کیفی خودروها نیز همزمان توسعه کمی نیز صورت گیرد .

وی در ادامه بر ضرورت استانداردسازی راهها ، متناسب با پیمایش و نرم حرکت خودروها تاکید و خاطر نشان کرد : به منظور کاهش حوادث رانندگی ضمن توجه به کیفیت خودروها و استانداردسازی و توسعه جاده ها، باید با در نظر گرفتن عوامل تشویقی و تنبیهی ،به آموزش و نهادینه سازی  فرهنگ صحیح رانندگی نیز پرداخته شود تا در این راستا شاهد کاهش حداقلی حوادث و تصادفات ناشی از رانندگی در کشور باشیم.

وی تصریح کرد : البته در شهرهای بزرگی مثل تهران خوشبختانه توسعه بزرگراهها روند بسیار خوبی داشته است اما در جاده های بین شهری خصوصا جاده های کم تردد تر تا حدودی استانداردسازی کمتر صورت گرفته  به نحوی که این راستا توسعه و ایمنی راهها از جریان توسعه صنعت خودرو با روند کندی انجام شده است.

نماینده گلپایگان و خوانسار در خانه ملت ضمن اشاره به اینکه توسعه و تجهیز راهها همواره جزء وظایف حاکمیتی و دولت بوده است ، خاطر نشان کرد : البته دولت می تواند با تامین ابزارهای لازم نسبت به تشویق و حضور بخش خصوصی در این زمینه اقدام نماید تا بخش خصوصی نیز با تمایل و رغبت بیشتری به این عرصه وارد شود.

میرمحمدی تاکید کرد : خوشبختانه در سالهای اخیر دولت در جهت مولفه های دخیل در تصادفات همچون  ایمنی راهها  و کیفیت خودروها اقدامات نسبتا خوبی را انجام داده است به طوری که کاهش امروز آمار تصادفات و حوادث رانندگی، ناشی از توجه و تمرکز خودروسازان نسبت به کیفیت و ایمنی در تولید و همچنین تجهیز و توسعه جادههاست به نحوی که با وجود افزایش تولید خودروها و افزایش تردد در جاده ها آمار حوادث ناشی از تردد خودروها ضمن اینکه رشد نداشته بلکه تا حدودی این آمار روندی نزولی داشته است

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3338
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه