«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

عدم عرضه گوشی های هوشمند با دوربین زیر نمایشگر طی سال جاری

همانطور که مشخص شده گوشی های هوشمند شیائومی و اوپو که زیر نمایشگر یک دوربین سلفی دارند، تا دو سال آینده عرضه نخواهند شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، همانطور که مشخص شده گوشی های هوشمند شیائومی و اوپو که زیر نمایشگر یک دوربین سلفی دارند، تا دو سال آینده عرضه نخواهند شد.

البته هنوز مشخص نشده که دوربین های سلفی در کجای گوشی قرار خواهند گرفت. دو شرکت شیائومی و اوپو پیش نمایش دوربین های سلفی گوشی های خود را به مردم ارائه کردند. شرکت سامسونگ هم در تلاش است تا دوربین سلفی خود را در زیرنمایشگر تعبیه کند.

بنابراین مشخص می شود که گوشی ها به صورت تمام صفحه خواهند بود و زمان تصویر برداری کوتاه شده و رزولوشن ویدیو نیز بسیار پایین است. البته مشخص شده که گوشی های نسل آینده این چنین باشد ولی تا دو سال دیگر این گوشی ها عرضه نخواهند شد.

اگرچه در نمونه های اولیه ، دوربین سلفی زیر نمایشگر قرار گرفته ولی تولید انبوه این چنین گوشی هایی زمان بر است. بنا به ادعای شرکت Ice Universe گوشی هایی با دوربین سلفی زیر نمایشگر عرضه نخواهند شد و انتظار می رود که شرکت های تولیدی راهکارهای دیگری را ارائه کنند.

محققان این شرکت معتقدند که دیگر دوران دوربین سلفی روی نمایشگر به سر آمده و شرکت ها این دوربین را با قطری در حدود 1میلی متر تولید خواهند کرد و عرضه این تکنولوژی دو سال به طول خواهد کشید. دوربین سلفی گوشی سامسونگ گلکس S10، 5 میلی متر است. قطر دوربین گلکسی نوت 10 نیز بسیار کوچکتر خواهد بود. 

شرکت اوپو در پست توئیتر خود در تاریخ 3ژوئن 2019، نشان داد که دوربین سلفی این گوشی زیر صفحه نمایشگر خواهد بود. ایجاد یک حفره دوربین زیرصفحه نمایشگر خود برای شرکت های تولیدی یک چالش بزرگی محسوب می شود. اولین ایده این چنین گوشی هایی چندان جدید و نو نیست. البته در گوشی گلکسی S10 این چنین فناوری هایی نیز قبلا به ثبت رسیده بود. چالش خود ایده نیست بلکه نحوه اجرایی کردن آن است. قراردادن دوربین زیر صفحه نمایشگر به این سادگی نیست و محدودیت هایی دارد. گوشی های آینده با فناوری بهتری زیر صفحه نمایشگر عرضه خواهند شد قیمت گوشی های هم کم خواهد بود.

قبلا حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش قرار گرفت. اصولا حسگر اثر انگشت ، حسگر دوربین CMOS  در زیر صفحه نمایش قرار می گیرد. این فناوری با فناوری دوربین سلفی زیر صفحه نمایش بسیار متفاوت است. درحسگر اثر انگشت ، اثر انگشت نمونه برداری شده و با تطبیق نمونه اولیه قفل صفحه نمایش باز می شود. باید انگشت کاملا روی صفحه نمایش قرار گیرد و فاصله باعث خواهد شد تا حسگر اثر انگشت به درستی کار نکند. دوربین سلفی می تواند در فاصله 3 متری تصویر را ثبت کند. بنابراین مقایسه حسگر اثر انگشت با دوربین سلفی کار درستی نیست.

روش شیائومی برای دوربین سلفی زیر صفحه نمایش موجب شد تا شرکت اوپو نیز همان مسیر را در پیش بگیرد. طراحی شفاف بخشی از صفحه نمایشگر  OLED دقیقا در این جهت است. با خاموش بودن صفحه نمایش، محتوای درون صفحه مشخص می شود. روشن بودن صفحه نمایشگر به معنای فعال بودن دوربین سلفی است.این فناوری در نمایشگرهای اولد اجرا می شود و نمی توان این فناوری ها را در همه گوشی ها عملی کرد و شاید در آینده نزدیک این فناوری محقق شود.

امکان تصویربرداری با کیفیت بالا یکی از مشکلات مطرح شده در دوربین سلفی زیر صفحه نمایش است. نمایشگرهای شفاف با دوربین های محدب تفاوت های بسیار زیادی دارد. در گوشی های شیائومی ،دوربین سلفی روی نمایشگر بوده و بنابراین می توان با کیفیت بالاو با وضوح بیشتری تصویربرداری کرد.  

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=177850
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه